Gå til innhold

Den ultimate bilcrossbilen for en nybegynner?

Ranger emnet


hellboy-sas

Anbefalte innlegg

Jeg ville også satsa på Mondeo framfor Vectra, dette er også litt pga a folk som legger bud. De vil nok heller ha en Vectra enn en Mondeo, de har ikke blitt like populære enda:) Jeg undersøkte litt, og fant ut at vectraen ikke er mer en 50 kg lettere en Mondeon, og det er jo 21 hk mer i en 2.L Mondeo 16v en det er i Vectra 2.L...

 

Mondeoen jeg har kom rett fra godkjenning den, haha:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk att effekt er ikke alt. Gode dekk og bra understell er minst like viktig. Prøv å finn deg en kurant bil som det finnes enkel deletilgang til. Gjerne en type bil som er utprøvd på bilcrossbane fra før, så folk har fått luket ut hva som funker og ikke når det gjelder tekniske løsninger. Om du absolutt skal ha framhjulstrekk så gå for f.eks Mondeo 2.0i, Vectra 2.0i, Kadett GSi, Golf II GTI eller lignende. Godt utprøvde biler, og mange sitter på mye nyttig kunskap!

Vil du prøve deg med bakhjulstrekk, er vel Volvo en veldig lettkjørt og kurant bil. 200 og 700-serien er vel da å foretrekke.. Mercedes 190E 2.3 blir også mere vanlig på bilcrossbaner, og ser ut til å fungere bra. Ikke må man gi all verden for en delebil heller.. :-)

 

Er uansett en smakssak, og ALT kan man lære seg å kjøre fort med på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Golf GTI til salgs. 1`er Golf med 1,8 8V. Grei bil som ikke er så ille i skroget. Gikk løp i 2009, har hatt mere lyst på en 2,5 V6 Mondeo ja. Prøvd å fått den motoren sammen med en 2L girkasse. Tror ikke det hadde vært så dumt.

Så om du har lyst på GTI istedenfor mondeo, kunne vi kansje blitt enig om en deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrytt deal?

Spørs hvem man spør det da. :-)

Eneste grunnenn til att jeg har lyst til å prøve 2,5 i Mondeo`n er att jeg ikke har sett noen kjøre med det i BC enda.Å jeg tror det kan være en grei bil, om man får til å bruke girkassa fra 2L. Å jeg syns Mondeo`n er bedre å kjøre enn golfen. men det er jo ikke dermed sagt att alle som kjører Golf vil kjøre Mondeo.. Golfen er iallefall mye lettere å skru på :-) Mondeo`n er noe herk sånn sett.. desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du burde ikke vurdere og bytte en sånn engang....

 

jeg kjørte trening på lyngås sist torsdag og da dro jeg girkassa på 2.0 mondeo'n jeg bytta til 1.8 girkasse nå og det var et hælvete og skifte altså...

 

så og skru så langt inn som girkassa er vanskelig hvis man ikke har bokk og alt mulig drit da.. jeg lå i grusen med bilen på sånne småbokker også løsna jeg hele ramma under...

 

:P

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår