Audia4tdi Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Har nettopp fått vite at jeg må bytte ytre-drivknute. Sjekket problemet ista og det viser seg at hele drivaksel-stangen er løs.. Må jeg bytte både indre og ytre eller?.. Lyden kommmer kun fra ytre. Men stangen her løs. Er dette vanlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 så vidt jeg vet så er denne litt bevegelig ja.... kan også være låseringen inni ytredrivknute har tatt kvelden.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audia4tdi Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 takk for svar.. Tenker på å gjøre det selv, men mangler en god del utstyr og erfaring. Noen gode råd? Idag kjørte jeg 13mil med det. av og til begynner hele biln å rister. Går det ant og bare bytte den ringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Går det an og bare bytte den ringen? Ja, men for å bytte den må alt være tatt fra hverandre, og da er det like lett å sette på det nye drivleddet som det gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 trenger ikke noe spessielt mye verktøy for å få av, ingenting spesialverktøy iallefall.. en liten kjapp how to! 1: løsne senterbolten (stor fin bolt i midten) 2: skru av hjulet 3: ta av endeleddene 4: skru av bremsekalipper og ta av bremseskiven 5: ta ut drivknuten fra navet, kan bøye på fjerbeinet for å få det ut. 6: skru inn senterbolten igjen helt til knuten løsner fra drivakselen. 7: ta ut låseringen som sitter på akselen å sett på ny 8: monter ny knute på, klin masse grease inn i knuten og det som du ikke får plass til klæsjer du inn i mansjetten.. så er det bare å montere alt på igjen i motsatt rekkefølge.. Skyt meg visst jeg er helt på jorde da det er en stund siden jeg gjore dette på min.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg