northland Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 (endret) Hei! Har 2x par Pioneer TS-H687 stående i bilen nå. Er fornøyd med lydkvaliteten på disse, men når det spilles høyt så begynner det å skurre lett. Disse er nå koblet rett til spiller (noe usikker på utgangseffekt, men går ut i fra at det er type standard. 45w?) Det jeg lurer på er om det er noe å hente på å koble disse via forsterker? Har en forsterker på 600w som suben går gjennom. Kan jeg mao. spille høyere uten å få skurring da? Eller bør jeg investere i noe bedre? Har ikke så veldig peiling på dette her I såfall, hva bør jeg se på? Lydkvalitet er ikke så viktig som volum, da disse skal brukes i russebil. Haster litt, så hadde satt pris på svar fort :m'm: På forhånd takk Endret April 11, 2010 av northland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 Nej, de blir ikke bedre om du kobler dem på forsterkeren, de er sprengt eller så tåler de ikke volumet :) kjøp nye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Kan jo faktisk være så enkelt som at spilleren leverer for lite effekt til at den har kontroll på elementet når det skrues opp. Er ikke verre enn å prøve, blir det ikke bedre er de nok sprengt. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Som sagt, det kan ha utrolig å si å få en stor nok forsterker til å drive dem, og de watta som opplyses på CD-spillere er fantasiwatt. Vanligste grunnen til sprenging av høytalere er for svak forsterker, som sender forvridde signaler som ødelegger høytalerne, samme er jo årsak til skurringen Så jeg ville prøvd, spiller de fint på lavt og middels er det stor sjans for at der er forvrengte signaler ved høyere volum som er årsaken, kan hjelpe litt på å skru av bass og loudness om det er problemet. Om CD-spilleren sier 25 eller 65 Watt, så merker du liten forskjell. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Nej, de blir ikke bedre om du kobler dem på forsterkeren, de er sprengt eller så tåler de ikke volumet :) kjøp nye! Ser du kan mye om Stereo, du spanderer nye du da ? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northland Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Takker for svar! Kommer til å prøve med forsterker så snart som mulig. Må bare få flyttet det ut i fra bilen det står i nå først. Må vel også ha en ny forster da om jeg skal drive både sub og elementer gjennom der (600w forsterker såvidt jeg husker) ? Og blir det da et vesentlig høyere strømforbruk? Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg