Gå til innhold

Spørsmål om stereo i russebil

Ranger emnet


northland

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har 2x par Pioneer TS-H687 stående i bilen nå. Er fornøyd med lydkvaliteten på disse, men når det spilles høyt så begynner det å skurre lett. Disse er nå koblet rett til spiller (noe usikker på utgangseffekt, men går ut i fra at det er type standard. 45w?)

 

Det jeg lurer på er om det er noe å hente på å koble disse via forsterker? Har en forsterker på 600w som suben går gjennom. Kan jeg mao. spille høyere uten å få skurring da? Eller bør jeg investere i noe bedre? Har ikke så veldig peiling på dette her

 

I såfall, hva bør jeg se på? Lydkvalitet er ikke så viktig som volum, da disse skal brukes i russebil.

 

Haster litt, så hadde satt pris på svar fort :m'm:

 

På forhånd takk

Endret av northland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det kan ha utrolig å si å få en stor nok forsterker til å drive dem, og de watta som opplyses på CD-spillere er fantasiwatt.

Vanligste grunnen til sprenging av høytalere er for svak forsterker, som sender forvridde signaler som ødelegger høytalerne, samme er jo årsak til skurringen

 

Så jeg ville prøvd, spiller de fint på lavt og middels er det stor sjans for at der er forvrengte signaler ved høyere volum som er årsaken, kan hjelpe litt på å skru av bass og loudness om det er problemet.

 

Om CD-spilleren sier 25 eller 65 Watt, så merker du liten forskjell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Kommer til å prøve med forsterker så snart som mulig. Må bare få flyttet det ut i fra bilen det står i nå først.

 

Må vel også ha en ny forster da om jeg skal drive både sub og elementer gjennom der (600w forsterker såvidt jeg husker) ? Og blir det da et vesentlig høyere strømforbruk?

 

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår