BilBruker Skrevet April 10, 2010 Rapporter Share Skrevet April 10, 2010 Hei Har en escort cab 94 med "nye" brukte felger. Felgene er 7x16 store (AEZ) Dekkene foran er 205/45-16 Dekkene bak er 215/40-16 Spørsmålet er, vil bilen være lettere på rattet \ spore mer, med dette oppsettet på en slik bil? har aldri kjørt en så liten bil med "så breie" dekk. Har heller aldri kjørt med differanse foran og bak før, så er usikker på forskjellen der. om det i det heletatt er noen. Håper på svar, mvh BilBruker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 Hei Har en escort cab 94 med "nye" brukte felger. Felgene er 7x16 store (AEZ) Dekkene foran er 205/45-16 Dekkene bak er 215/40-16 Spørsmålet er, vil bilen være lettere på rattet \ spore mer, med dette oppsettet på en slik bil? har aldri kjørt en så liten bil med "så breie" dekk. Har heller aldri kjørt med differanse foran og bak før, så er usikker på forskjellen der. om det i det heletatt er noen. Håper på svar, mvh BilBruker! jeg skal ha 215-8,5j fremme og 245-10,0j bak, og venter også i spenning på hvordan det vil bli g håndtere! har også en liten bil, opel astra f. er usikker på spørsmålet ditt desverre. men at det kommer til å spore mere en foruten er jeg ganske sikker på. kommer litt ab på dekkvalg og lufttrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Ja har merket forskjell når det var lite trykk, har ca 30PSI i alle hjul nå. Folk har sagt at billigdekk sporer mer pga de er mer "kantete/firkantet" enn dyrere hjul. stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Har dekket en skarp rett vinkel mellom slitebane og dekkside vil dekket spore mer enn om det er avrundet. Men det finnes mange dyre dekk med rett kant og billige delkk med avrundet kant så prisen er ingen indikator. Andre ting som virker inn er selvfølgelig dimensjon, gummiblanding, hvor bred felg dekket er montert på og nesten det viktigste, nemlig innpress på felgen. En felg med lavt innpress fører til at hjulet havner lenger unna det punktet som vrir seg, dvs øvre og nedre opphengskule ev. fjærbeinslager og nedre kule. Jo lenger ut, jo større vektarm og mer krefter som drar i hjulet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.