thojen Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Hva i huleste betyr det? Når oljenivået er greit, oljetemp nærmer seg 96C, turtall nær 2000 begynner lampa i displayet å blinke og ule, den stopper hvis jeg clutcher og gir litt gass (2200 o/min), eller girer ned og får litt turtall da. Men den kommer tilbake ved turtall på ca 2000 igjen. Så det blir litt clutching/nedgiring for å få lampa til å holde kjeft... Er det noen som opplever det samme? 90 mod Golf G60. 144.000km. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 kan høres ut som om du har lite oljetrykk.. Det er det lampa varsler. kjører du på veldig tynn olje? Har du kjølevann i olja? Har du en dårlig oljetrykks sensor? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Kjører helsyntetisk olje, hva heter nå det? 5W40 da tro? Hvilken olje anbefales? Hvis det skulle være dårlig sensor, hvor sitter isåfall den? Og er det en heksekunst å skifte? Oljen er ikke så veldig gammel eller, skal skifte strax for å se om bråket forsvinner. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 kjører og på helsynt 5W40, skal ikkje vere noke problem med det. Trur sensoren sitter på høyre side av toppen sett forifra, vist ikkje det var der, så sitter den nede på filter-huset for oljefilteret en plass, har aldrig skifta den, så veit ikkje kor mykje stress det er. vil absolutt ikkje anbefale å kjøre bilen når oljelampa blinker.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 på golf 1,6 så er to oljetrykk målere, en til over 2000 rpm, og til under 2000. Jeg hadde omvendt problem, begynte å ule over, men forsvant under 2000rpm. Bytta oljebryter som måler over 2000rpm, da forsvant problemet. Den sitter oppå oljefilteret, den andre sitter på høyreside av motoren. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Da må jeg lete opp en sensor da, håper dette kan løse problemet. Mener olja skal være grei,men skifter denne uansett. Er det andre mulige årsaker til ulinga da? Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Stemmer ihvertfall godt overens med når ulinga starter/slutter. Men hvorfor skjer dette bare når motoren er varm? Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 dårlig oljepumpe kan jo være en årsak Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Så mye galt det skulle være på kjerra da... Ei pumpe koster ca..dritmye? Har rimelig laber peiling på deler/priser osv.. Har skiftet det som kalles under/overtrukksføler til oljen, uten resultat. Det gjorde jeg for ikke lenge siden. RSG60 (eller noen andre): Sensoren du beskriver, er det en av disse, eller en uavhengig av disse? Den ene sensoren/måleren jeg skifta satt der oljeslangen går fra motor til G-lader, den andre satt på samma sida, bare lenger ned på motoren. Hehe, ei instruksjonsbok hadde vel vært på sin plass for min del:D Med bildeforklaringer og greier... Vet jo knapt hvor delene befinner seg! Men men, lærer sakte men sikkert....:op Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 er for mørkt til å sjekke i kveld. Skal ta en titt på hvor de sitter i morra. Et tips kan vere å sjekke på vwvortex sine forum eller the corrado forum. søk litt der på lignende problem. Linker finner du på hjemmesida mi. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Under følger ei lita checklist over ting som kan forårsake problemet.. Fant og en annen tråd der problemet var en ødelagt hydraulisk løfter.. Du sa du hadde mye ulyd.. kansje det er problemet. Here's a checklist for when the oil pressure warning sounds. A lot of people say it only comes on when cornering. I fought with this for about 3 years on and off -- on both mine and PoweredbyG60's cars - so feel I've tried almost everything. Some of the G60 experts may scorn, but this has to be one of the suckiest problems when you're a new G60 owner. These are in order of simplicity. Eliminate the easy stuff first. Even if it doesn't help, hey it never hurts to have new oil 1. Oil and oil filter -- 20W50. Even though I recently forgot this. With lighter oil you will see lower oil pressures and possibly hear some valve chatter. Use the OEM filter. I tried several brands, only the OEM stopped the idiot light flashing. 2. Oil pressure switches -- There are two. One on top of the oil filter housing and one on the right side of the head. I thought the ones from Autozone would work fine -- they don't. Most of the third party switches will be marked with a single pressure value. The OEM ones operate over a pressure range. They don't cost a fortune and again, can't hurt to take them out of the equation. Also, check the wiring to the pressure senders. After fixing my oil pressure problem, the warning and idiot light both went off driving to work this morning. Gauges reads good but I pull over to check anyway. The yellow wire from the sender on top of the oil filter housing is hanging free. Everytime it touched against the block and grounded the warning went off. (Or maybe it's the other way round.) Anyway, check for bad connections. 056 919 081E -- 1.8 Bar, White 068 919 081 -- 1.2 - 1.6 Bar, Black 068 919 081A -- 1.9 Bar, Brown Still looking -- 0.25 Bar, Blue 3. Oil pump snorkel may be blocked -- When I dropped my oil pan I found that somehow the plastic baffle was broken and bits of it had been chewed up by the crank. Plastic shavings completely blocked the feeder tube for the pump. Thank God there's a screen there. 4. Rod bearings -- by this point, I hope you've installed an oil pressure gauge to confirm your low pressure. If so and you're showing 0psi at idle you may have spun a bearing (thanks Sam). If you show 0 psi when driving STOP DRIVING. Rod bearings are not too difficult to replace and it's a good way to get acquainted with some of the internal workings of your engine. 034 105 701 -- Rod Bearing 5. Oil pump -- I have been reliably informed by G60ing that it's unusual for a G60 oil pump to go bad. If it does, they're pretty pricey. There's an 8V oil pump you can use that about $100 cheaper http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=562268. 037115105 -- G60 Oil Pump 6. If after all that you still have verified low oil pressure, you're looking at possibly bad main bearings or maybe even worse. I've never had to take it this far so all I can suggest is and [Modified by Blown6T, 8:37 AM 4-9-2003] Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 jeg hadde samme problemet i 16V'en min. der var det oljepumpa som var gåen. dessverre kjørte jeg altfor lenge med det,så motoren rasa en stund etter at jeg bytta pumpa :( (kjekt med oljetrykksmåler) ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Tror det var svart og hvit måler som jeg skiftet, kjøpt fra Møller. Regner med de sendte med meg de riktige? Sto noe om brun og blå måler også, så jeg??? Mener ledningene skal være hele ihvertfall. Men oljen,da? 20w50? Kjører med 5w40 jeg. Er Det tykkere/tynnere olje i forhold til 20w50? Hva anbefales egentlig? Må vel lokalisere oljepumpa...;) Uansett, punkt 1 på lista mi er girkassa jeg venter på... ;) PS: Hvorfor er også jeg alltid blakk? :rolleyes: Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by thojen Tror det var svart og hvit måler som jeg skiftet, kjøpt fra Møller. Regner med de sendte med meg de riktige? Sto noe om brun og blå måler også, så jeg??? Mener ledningene skal være hele ihvertfall. Men oljen,da? 20w50? Kjører med 5w40 jeg. Er Det tykkere/tynnere olje i forhold til 20w50? Hva anbefales egentlig? Må vel lokalisere oljepumpa...;) Uansett, punkt 1 på lista mi er girkassa jeg venter på... ;) PS: Hvorfor er også jeg alltid blakk? :rolleyes: bør ikke kjøre med såpass tjukk olje som 20W-50 på vinteren,ihvertfall.. jeg kjører med 10W-60 og det funker fint. Men,hvis det er så lavt trykk at lampa di lyser,når du bruker 10W-40,så tror jeg ikke det hjelper all verden å bruke annen olje,akkurat.. hos meg gikk oljetrykket fra ~3bar til ~3.5bar (@3000rpm) når jeg skifta fra 5W-40 til 10W-60. tror jeg ville ha sjekka oljepumpa,hadde jeg vært deg.. den sitter vel innenfor bunnpanna (i sumpen).. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Skal uansett ut med girkassa, så kan vel ta å sjekke pumpa i samma slengen da. Hehe,det baller på seg! Prøver litt tykkere olje ved neste skift da. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.