Brekki Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Hei, har nylig kjøpt meg en Omega 2.0 16v 96 modell, som ikke ville starte (fikk den billig:m'm:). Vi misstenker at det kan være veivføler eller kamakselføler(?). Ihvertfall, vi prøvde å bytte veivføler idag, men vil fortsatt ikke starte. Skal prøve kamakselføler i morgen, men imens prøvde jeg den såkalte "bindersmetoden" og fikk følgende feil: 0335 0230 0100 0340 Noen som kunne tydet dette for meg? Vil det gi gnist hvis følerene er defekte? Kan den i det hele tatt starte? Er veldig åpen for andre forslag på hva det kan være, ettersom jeg har veldig lite erfaring med motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 335=veivføler 230=bensinpumpe 100=LMM (luftmengdemåleren som sitter på inntaksrøret) 340=kamakselføler Hvis både veiv- og kamføler er døde så vil ikke motoren starte. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Hjertelig! Da blir det nok en tur på hogger'n i morra og kikke litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 husk att visst ikke kam eller veiv føler virker vil du å få opp en del andre feilkoser, pga de får strøm og signaler via kam og veiv føler. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Da prøver jeg å bytte disse først. Viste seg at de hadde gitt meg feil veivføler, så må inn og bytte den også, så da blir det sansynligvis ikke gjort noe før til helga.. Kanskje jeg lager en tråd på bilen seinere, når den er litt mer presentabel:tannløs: Takk for raske svar forresten!=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 mest sdansynlig er det nok veivføleren så ville nøyd meg med å bytta den først. burde starte med deffekt kam føler. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Okei, jeg bestilte begge følerene og toppdekselpakning på carparts.no istad for rundt 1200, så håper jeg får det før helga=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet April 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2010 (endret) Da var begge følere byttet, og den startet med en gang!:thumb MEN, når vi ruser den over 4500 sperrer den litt, motorlampa begynner å lyse og den går i "nødmodus"? Forslag? Endret April 13, 2010 av Brekki Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg