dimmern Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 tenkte jeg skulle plane min 530 topp på skolen i morra. men lurte litt på hvor mye som er kurant å ta? jeg tenkte meg kanskje 1,5 mm eller noe, har hørt at 3 er maks? men da burde man ha litt fart i resten av motoren også. og hvor mye kan man ta før man må ha mindre reim? har en omslipt a kam som skal sitte i toppen. pluss større ventiler. og det ligger ann til at det blir smidde råder og stempler etterhvert. hvor mye burde jeg ta på toppen da? den skal jo gå litt med kun større ventiler og omslipt a kam i første omgang. motoren er en 230 F . og det blir forgasser på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Lurer litt på det samme, tenkte jeg skulle ta med toppen på skolen og plane den litt jeg også. men hvorfor skal du sette inn gasser? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dimmern Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Lurer litt på det samme, tenkte jeg skulle ta med toppen på skolen og plane den litt jeg også. men hvorfor skal du sette inn gasser? fordi det har jeg liggende:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 tenkte jeg skulle plane min 530 topp på skolen i morra.men lurte litt på hvor mye som er kurant å ta? jeg tenkte meg kanskje 1,5 mm eller noe, har hørt at 3 er maks? men da burde man ha litt fart i resten av motoren også. og hvor mye kan man ta før man må ha mindre reim? har en omslipt a kam som skal sitte i toppen. pluss større ventiler. og det ligger ann til at det blir smidde råder og stempler etterhvert. hvor mye burde jeg ta på toppen da? den skal jo gå litt med kun større ventiler og omslipt a kam i første omgang. motoren er en 230 F . og det blir forgasser på bilen. Ingen problem og slipe en slik topp 3mm,men... om du sliper toppen 3mm så blir da regreima "lenger" og du må stramme mere.. om du dreier en 2mm tykk nylonring og presser på det org strammehjulet så holder det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dimmern Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Ingen problem og slipe en slik topp 3mm,men... om du sliper toppen 3mm så blir da regreima "lenger" og du må stramme mere.. om du dreier en 2mm tykk nylonring og presser på det org strammehjulet så holder det. stemmer:) sliper ned 2 mm i første om gang tenker jeg, og heller ta mer senere. takk for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg