Gå til innhold

plane 530 topp

Ranger emnet

dimmern

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle plane min 530 topp på skolen i morra.

men lurte litt på hvor mye som er kurant å ta? jeg tenkte meg kanskje 1,5 mm eller noe, har hørt at 3 er maks? men da burde man ha litt fart i resten av motoren også.

og hvor mye kan man ta før man må ha mindre reim?

har en omslipt a kam som skal sitte i toppen. pluss større ventiler. og det ligger ann til at det blir smidde råder og stempler etterhvert.

hvor mye burde jeg ta på toppen da? den skal jo gå litt med kun større ventiler og omslipt a kam i første omgang.

motoren er en 230 F . og det blir forgasser på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle plane min 530 topp på skolen i morra.

men lurte litt på hvor mye som er kurant å ta? jeg tenkte meg kanskje 1,5 mm eller noe, har hørt at 3 er maks? men da burde man ha litt fart i resten av motoren også.

og hvor mye kan man ta før man må ha mindre reim?

har en omslipt a kam som skal sitte i toppen. pluss større ventiler. og det ligger ann til at det blir smidde råder og stempler etterhvert.

hvor mye burde jeg ta på toppen da? den skal jo gå litt med kun større ventiler og omslipt a kam i første omgang.

motoren er en 230 F . og det blir forgasser på bilen.

Ingen problem og slipe en slik topp 3mm,men... om du sliper toppen 3mm så blir da regreima "lenger" og du må stramme mere.. om du dreier en 2mm tykk nylonring og presser på det org strammehjulet så holder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem og slipe en slik topp 3mm,men... om du sliper toppen 3mm så blir da regreima "lenger" og du må stramme mere.. om du dreier en 2mm tykk nylonring og presser på det org strammehjulet så holder det.

stemmer:) sliper ned 2 mm i første om gang tenker jeg, og heller ta mer senere.

takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider