Fordcossi Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 God dagen, ska starta prosjekt nå men ska "desverre" ikje legga det inn på bilforumet.. Det jeg vil ha svar på denne gangen er om noen har spessielt peiling på dette oppsette eller is turbomaskin. Tenkte jeg skulle bygge turbo på en is maskin. Oppsett: Blokk: 205 blokk Topp: is topp Stempler: coswort?? Passer orginale coswort stempler uten noen tilpasnigen?? Veiv og råde: Tenkte jeg skulle bruke det som stod orginalt i 205blokken. Turbo: Garrett T3 60 trim. Funker denne bra til denne maskinen jeg tenkte å bygge? Toppakning: cosworth passer det? Eller hvor mange mm skal den være?? Jeg tenkte på stålpakning?? Hva anbefaler du.. Jeg tenkte jeg skulle bruke org is topp uten noen oppgraderinger eller lignede.. Dyser: Skal skaffe noen større dyser.. Noen du anbefaler?? Grenrør: Sveiser selv. Kom me komentarer og hva dine erfaringer tenker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 God dagen, ska starta prosjekt nå men ska "desverre" ikje legga det inn på bilforumet.. Det jeg vil ha svar på denne gangen er om noen har spessielt peiling på dette oppsette eller is turbomaskin. Tenkte jeg skulle bygge turbo på en is maskin. Oppsett: Blokk: 205 blokk Topp: is topp Som en liten informasjon, så er topp, blokk og kam den samme på alle OHC over `86(merket 205 på blokka), innbiller meg at IS har en annen utforming mot toppen m.t.p. dysene, det skal vel være forskjellen Stempler: coswort?? Passer orginale coswort stempler uten noen tilpasnigen?? Veiv og råde: Tenkte jeg skulle bruke det som stod orginalt i 205blokken. Turbo: Garrett T3 60 trim. Funker denne bra til denne maskinen jeg tenkte å bygge? Toppakning: cosworth passer det? Eller hvor mange mm skal den være?? Jeg tenkte på stålpakning?? Hva anbefaler du.. Cosworth Gruppe A Pakning er vel det som anbefales, bestill gjerne den tjukkeste. Jeg tenkte jeg skulle bruke org is topp uten noen oppgraderinger eller lignede.. Dyser: Skal skaffe noen større dyser.. Noen du anbefaler?? Grenrør: Sveiser selv. Kom me komentarer og hva dine erfaringer tenker.. Litt kompresjonssenking er jo ikke dumt, vedt ikke hvor mye man får med tjukkeste toppakningen, mne alternativene er jo dobbel pakning, kobberpakning, dreie stemplene. Har ikke gjort dette selv, men har vurdert det. Er helt sikkert noen som har mere info her. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Hadde jeg vært deg ville jeg spurt om dette på http://www.fmcn.no/forum/ Har sett mange prosjekter der hvor dem har gjort akkurat dette. Thomas- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Vet at noen svensker drev med det dere før. La ut video på youtub Skogenracing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg