Gå til innhold

1.8T Forge Splitter.

Ranger emnet


KCMania

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Satt å titta litt på YouTube og fant ut at til 1.8T motorene finnes det en "Forge Splitter" ventil, noe som gir en annen lyd såkalt flutter.

Jeg har en resikrulerings ventil fra Forge nå kombinert med åpent luftfilter, men får ikke den lyden.

 

En kamerat av meg kjører en Polo GTI hvor han nå har kjøpt en kombinert resirk og åpen dump. Han får den flutter lyden.

 

Noen som har noen idè om Forge Split-R vil gi meg samme lyd?

 

Har ett eksempel fra YouTube:

 

 

0:10-0:13 Er lyden jeg er ute etter.

 

Håper på svar.

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, takker :)

Du har ikke opplevd no problemer med luftmengdemålern eller at motorlampa lyser med splitter'n?

 

Kjører med 1.34 i ladetrykk, så det burde bli ganske greit da vil jeg tro :)

 

Nei ingen problemer i det hele tatt, min er justert 25-30 klikk fra helt lukket (skrudd max mot klokka) .kjører på 1.2 bar og funker bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var innom TS Racing idag, bare for å høre. Han påstod nemlig at ting ville skjære seg hvis man hadde en ventil som ikke har 100% resirk. Men jeg tar ikke han på ordet ettersom han kjører max 8 runder på hvert eneste Gatebil treff, før han må inn i depoet å skru alacocaina

 

Får du justert den til helt lukket også? Eller er 30 klikk det meste en får til? Har du åpent filter forresten? Eller orginalt filter med luftfilterboks?

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har åpent filter og kjører 100% resirk. er med plate som du skrur inn der som "dump" trakta er. når du bruker ventilen som splitter slippes litt luft ut av systemet som LMM har målt. dvs samme som om du har ein liten lekkasje.

 

er mangen som har kjørt med splitter uten noen problemer. forge har jo designet den for bruk til 1.8t som har LMM. Mest ventil flutter får du visst du kjører den i resirk, da lufta som skal ut der trakta er treffer plata og må tilbake i ventilen der den treffer resten av lufta og lager litt flutter. det er og normalt og ikke skadelig med ventil flutter på denne ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg en Forge Splitter ;)

 

Your item left the United States from ISC MIAMI FL (USPS) at 10:21 AM on April 14, 2010.

 

* International Dispatch, April 14, 2010, 10:21 am, ISC MIAMI FL (USPS)

* Processed through Sort Facility, April 14, 2010, 8:29 am, MIAMI, FL 33112

* Processed through Sort Facility, April 13, 2010, 7:01 pm, FORT MYERS, FL 33913

* Electronic Shipping Info Received, April 12, 2010

 

Burde vel være her på Fredag? :)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei og hopp

 

Ser på samme resirkventil. Får man med det lokket til splitteren når man kjøper den? 100% sikker på at det ikke er skadelig for motoren? HØrt at dump er fy fy, men hvis denne kan kjøres fullt resirk så skulle vel det gå fint? UTrolig digg lyd, elsker den flutter lyden

 

Heisann.

 

Lokket følger med. Er 100% på at ventilen ikke gjør skade. Den er bygget spesielt for VW/Audi 1.8T motoren. Var selv usikker før jeg kjøpte den, men jeg har forhørt meg her, på vwvortex og audiworld forumet. Alle svarte at det funger som bare rakker'n! Noe jeg kan bekrefte etter å ha kjørt med ventilen siden Fredag ;)

 

Åpen dump er fy fy pga luftmengdemåleren din ikke skjønner hvor lufta blir av og må hente mer luft. Motoren vil da sprøyte inn litt mer bensin enn det riktige blandingsforholdet som motoren egentlig skal ha. Noe som da fører til at bilen går dårligere og faren for at du må bytte luftmengdemåler er stor. Katalysatoren er også utsatt. Kjører du i resirk er du safe :)

 

Jeg kjører den med 100% resirk, fordi jeg også synes den flutter lyden er finere. En liten A3 kler ikke "PYYYSSSHH!" mener jeg :)

 

Link til han jeg kjøpte min ventil hos. Hyggelige karer som sendte pakken samme dag som betalingen var i boks!

 

eBay - Forge Splitter. Avenue Garage, Florida

 

Kjøp, du kommer ikke til å angre :)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Lokket følger med. Er 100% på at ventilen ikke gjør skade. Den er bygget spesielt for VW/Audi 1.8T motoren. Var selv usikker før jeg kjøpte den, men jeg har forhørt meg her, på vwvortex og audiworld forumet. Alle svarte at det funger som bare rakker'n! Noe jeg kan bekrefte etter å ha kjørt med ventilen siden Fredag ;)

 

Åpen dump er fy fy pga luftmengdemåleren din ikke skjønner hvor lufta blir av og må hente mer luft. Motoren vil da sprøyte inn litt mer bensin enn det riktige blandingsforholdet som motoren egentlig skal ha. Noe som da fører til at bilen går dårligere og faren for at du må bytte luftmengdemåler er stor. Katalysatoren er også utsatt. Kjører du i resirk er du safe :)

 

Jeg kjører den med 100% resirk, fordi jeg også synes den flutter lyden er finere. En liten A3 kler ikke "PYYYSSSHH!" mener jeg :)

 

Link til han jeg kjøpte min ventil hos. Hyggelige karer som sendte pakken samme dag som betalingen var i boks!

 

eBay - Forge Splitter. Avenue Garage, Florida

 

Kjøp, du kommer ikke til å angre :)

 

Okei :) Høres bra ut! Håper lyden blir bra på min passat også. har BSR filter nå som gir en fin sugelyd. Kommer nok til å bestille iløpet av uka. No når den jævla asken er vekk så går det ann å bestille utenlands igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår