Gå til innhold

Dusy's lille blåbær

Ranger emnet


-cardudde-

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da har kong vinter virkelig satt sine spor. Og når jeg skulle kjøre hjem fra jobb for en time siden så hører en utrolig irriterende lyd når bilen står på tomgang eller når jeg trykker clutchen inn for å skifte gir. Lyden kan minne om noe som klokke som tikker utrolig fort, en durende lyd. Er det noe som kan være galt? Noe som kan være løst evt?

 

Takk til alle dere som svarer på forhånd. Faen heller, hvis det er noe galt så røk planen om ny vinterjakke.

Endret av Dusy

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikker lyden i takt med turtallet eller kun når du har clutchen i fri?

 

Kun når clutchen i fri. Startet den i dag tidlig for å dra på skolen, og da kom det ingen lyd, men etterhvert så kom den tilbake når jeg tråkket clutchen inn. :(

 

Lurer også på om dette er noe jeg kan ta opp med bilverkstedet som utførte 120.000 km service på den i høst? Er det noe de kan ha oversett evt?

Endret av Dusy

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likt med +/- innpress på alle sider av bilen.

 

selvfølgelig.. men om du hadde sett på bilde så hadde du skjønt.. se for deg det er felgen -> ]__|___[

den loddrette streken er senter på felgen.. om den sitter den veien som den er tegna, på høyere side av bilen, sett bakfra så ville den hatt negativt innpress, hadde den sitti på venstere side så hadde den hatt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på det jeg lurte på ang lyden, var bare noen løse deklser. Og nå har lyden plutselig forsvunnet, men skal få de deklsene fjerna så fort lønninga ruller inn på konto. Bllir nok en verkstedsjobb.

 

Men nå lurer jeg på om det er lovlig å kode om lysene til US parklys samt de vanlige parklysene? Og om i det hele tatt er mulig via en som har og kan VAG COM? Slik: http://media.photobucket.com/image/US%20GOLF%20Mk5/markikeda/KJ54%20EKM/KJ54EKMJune0955.jpg bare at han jukser..

 

Dusy

Endret av Dusy

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov med noe oransj lys synlig forfra hvis bilen ikke ble levert sånn, men kan neppe utgjøre noen fare på en standard Golf.. :) Kan ordnes med VAG-COM ja.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig.. men om du hadde sett på bilde så hadde du skjønt.. se for deg det er felgen -> ]__|___[

den loddrette streken er senter på felgen.. om den sitter den veien som den er tegna, på høyere side av bilen, sett bakfra så ville den hatt negativt innpress, hadde den sitti på venstere side så hadde den hatt positivt.

 

En felg skifter ikke et pga man ser på bilen fra den ene eller den andre siden....

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ta sjangsen, fikk slippe unna en bot på 2000 kr for noen uker siden for å kjøre med parklys og grøftelys på dagtid...

 

Noen her inne med en VAG COM og har lyst til å tjene litt gryn??

 

Uansett hvilket tidspunkt på døgnet, så skal den kombinasjonen være lov :-)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

God jul godfolk!

 

Virker som jeg kommer til å starte nyåret med en ganske nedtur måte. Lyset som viser at det er noe feil på avgass systemet har begynt å lyse, og det kommer "Exhaust workshop" på kjørecomputeren. Er det noe som vet hvor mye dette kommer til å koste? Bilen drar ikke like bra som den pleier, hadde den i 5 gir i 100 km/t med gassen helt ned på bunn, uten at den gikk noe særlig opp i fart, holdt seg på 100.

 

Ikke nok med dette, så har bremsen blitt JÆVLIG hard, må nesten bruke alle krefter for å få bilen til å stå stille, og er veldig skummelt å kjøre den. Hva kan dette være?

 

Og hvordan funker den mobilitetsgarantien til møller? Ser at det står: "For å nyte godt av Volkswagen, Audi og Skoda Mobilitetsgaranti må du utføre service hos et Møller Bil verksted eller et annet autorisert merkeverksted." Jeg hadde bilen sist på et autorisert ikke merke-bilverksted i Asker, altså, ikke Møller med andre ord. Kan jeg fortsatt få nytte av den garantien? Alt er jo stengt i dag, så får ikke vite noe før i morgen. :(

 

Hater når det kommer sånne uforutsette utgifter.

Endret av Dusy

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
En felg skifter ikke et pga man ser på bilen fra den ene eller den andre siden....

no shit .. om du ser på bildet som var på siden som ble linket til tidligere, så skjønner du.. umulig å si om felgen har positivt eller negativt innpress når du ikke ser hva som er inn eller ut på "felgen/tegningen" som det var bilde av.. derfor jeg nevnte høyere eller venstre side av bilen..

 

Det trudde jeg alle ville skjønne, men tydeligvis ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår