MarcusN Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Mange er hellig overbevist om at ingenting overgår japansk kvalitet og driftssikkerhet. Dette får meg til å lure: Er det virkelig noe japsene vet som ingen andre vet? Sannsynligvis ikke! Sammenlignet med de europeiske bilene de kopierer, er denne driftssikkerheten noe som oppnås på bekostning av bilenes karaktér og særpreg. Faren min rådet meg alltid til å ligge unna japanske biler, rett og slett fordi det ikke er merkevare. De fleste bileiere har ingen lidenskapelig interesse for bil; i deres verden blir bilen aldri noe mer enn et alternativ til å ta buss eller tog. Da vil jeg ikke klandre dem for å velge japansk. Hvorfor kjøpe Certina når man kan få tak i et brukbart armbåndsur på Nille? Det finnes åpenbart en stor målgruppe for pregløse plastvogner, og dette er selvfølgelig grunnen til at f.eks. Toyota lykkes med sin masseproduksjon. Man kan ikke beskylde disse produsentene for å være dumme i alle fall. Men selv går jeg ikke på bløffen om japsebilenes overlegenhet, og velger i stedet europeisk. Noen andre her som også har skjønt dette? Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Ah, enda en slik tråd. :cool: Finne fram :popcorn og :pepsi: , så vente på stormen og flamminga! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Ah, enda en slik tråd. :cool: Finne fram :popcorn og :pepsi: , så vente på stormen og flamminga! Slår meg ned ved siden av deg :m'm: Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Selv føler jeg ikke bilen har noe sjel før den har en eller annen seregenhet, et lite triks for å åpne panseret. Eller du har skrudd litt, osv. Derfor er vel japsebiler litt sjeleløse, alt funker bortsett fra rustbeskyttelsen. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 (endret) Slik merkesnisjene har blitt i dag er det likegyldig hvem som produserer bilene kvalitetsmessig - det er ryktet de lever på, bilene + delene blir satt sammen overalt og med deler fra alle land, ofte også med motorer fra et annet bilmerke, f eks Mitsubishi Outlander har vw turbodiesel, slik var det også før, men i en mye mindre grad Både Toyota, Mercedes, VW har brent seg på feil de siste årene, Mercedes ruster, Toyota/Honda har oljeforbruk, VW sliter med topp/forstilling osv osv Det fins omtrent ikke nye biler som har sjel, det får de gamle stå for;) om en del år kan det hende at nye biler(i dag) blir stilfulle og har sjel, per dags dato er det noe datamaskiner på fire hjul med altfor runde og stygge former(dog det gjelder IKKE alle!) mtp de fleste bilene vi ser etter veiene(type avensis) Endret Mars 29, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 For min del må folk få kjøpe den bilen de har lyst på, uavhengig av merke. Noen er storfornøyd med en Kia eller Toyota, siden den passer til deres bruk, mens andre må ha tyske panservogner. Alle merker har sine fordeler og ulemper, og alt til sitt bruk. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Enig med trådstarter:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Mange er hellig overbevist om at ingenting overgår japansk kvalitet og driftssikkerhet. Dette får meg til å lure: Er det virkelig noe japsene vet som ingen andre vet? Sannsynligvis ikke! Sammenlignet med de europeiske bilene de kopierer, er denne driftssikkerheten noe som oppnås på bekostning av bilenes karaktér og særpreg. Faren min rådet meg alltid til å ligge unna japanske biler, rett og slett fordi det ikke er merkevare. Vet ikke hvor mye dette egentlig gjelder nå. Tror denne oppfatningen kommer fra 70-80 tallet. Grunnene er todelte. Japanske biler fra perioden er bygget med simple mer pålitelige løsninger. Dessuten tror jeg at forskjellen i bedriftskultur rett og slett førte til bedre kvalitetskontroll fra japanerne. Dette er vel og merket da... Med så mye delte plattformer, felleskomponenter og hele bilmodeller som lanseres parallelt under forskjellige merkenavn så er det litt vanskeligere å generalisere på kvalitet bare ut i fra logoen som henger på bilen. Og husk, at Toyota lager mer biler enn bare corolla, og Europa er mer enn bare BMW og Mercedes. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 HÆææÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHHÆH!!!! denne tråden kommer til å rocke glatte baller.. la meg få våkne først her'a så skal jeg slenge på par sider med kommentarer etterpå! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Det fins omtrent ikke nye biler som har sjel, det får de gamle stå for;) om en del år kan det hende at nye biler(i dag) blir stilfulle og har sjel, per dags dato er det noe datamaskiner på fire hjul med altfor runde og stygge former(dog det gjelder IKKE alle!) mtp de fleste bilene vi ser etter veiene(type avensis) Faktisk enig med deg for første gang ;) Modern cars - they all look like electric shavers. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 HÆææÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHÆHÆHÆHÆHÆHÆHHÆH!!!! denne tråden kommer til å rocke glatte baller.. la meg få våkne først her'a så skal jeg slenge på par sider med kommentarer etterpå! Hahaha :) Du er type du :D Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 ja, det er som regel typer som har damer;) hadde jeg vært dame hadde jeg hatt type.. men jeg har ingendeler.. ergo jeg er en sjeleløs japse jeg å da ....... :( sux da! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 ja, det er som regel typer som har damer;) hadde jeg vært dame hadde jeg hatt type.. men jeg har ingendeler.. ergo jeg er en sjeleløs japse jeg å da ....... :( sux da! er du LEI deg fordi du er singel? kjerring funker i 1 eller 2 måneder, så blir går a bare i veien og maser, masse forpliktelser og krangel/utgifter, nei, takke seg til frihet i størst mulig grad, bruke tida på motoriserte farkoster eller noe annet i stedet, så finner du deg ei leamus på dine eldre dager, 30-40+:m'm: Skan med kjerring når det fins bil og alkohol a?!;) Koster nok i seg selv bare det Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Tja, bare å sette seg ned og nyte denne tråden, kan bli lang! Forøvrig tror jeg at selv de mest sjelløse Yariser, Coroller og selv Avensis blir stilfulle og får masse karakter om en 20 år. I rest my case.. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 Toyota er tidenes mest oppskrytte bil, landcruiser som ALLE sier er skuddsikker, det er et mirakel om den holder 400 000km, NISSAN derimot er undervurdert, laurel c31 går 700k om den blir vedlikeholdt utenm problemer, Patrol går 500k! Går en gamal patrol her som har gått 700k faktisk, er ingen som helst tvil at Nissan er beste japsen Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg