Gå til innhold

Trenger stylingstips og diverse til 206cc

Ranger emnet


Floff

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt en Peugeot 206cc.

Utrolig ålreit bil, som er lettkjørt.

 

Ikke jeg som kjøpte denne, men moren min. Det er jeg som kommer til å kjøre den for det meste, og det var vel 90% av grunnen til at hun kjøpte bilen.

 

Jeg syns bilen er litt småjentete, og trenger å få gjort noen småting med den uten at det skal koste alt for mye flesk og være så utrolig mye jobb.

 

Har et par kompiser som kan hjelpe meg med å montere o.l, men det er begrenset hva vi gidder.

 

Jeg trenger litt hjelp med å vite hva jeg skal gjøre med den.

 

Har tenkt til å fikse nye elementer samt spiller (ca 5000kr)

 

Vil også bytte frontspoiler, men usikker på hvor det er anbefalt å kjøpe? Har sett på streetdesign.no, men det er mange like bilder der, så vet jo ikke hva jeg kjøper? Ønsker ikke å ha alt for mye, men litt så den bygger litt lengre ned. (ca 2000?)

 

Bytter jeg frontspoiler må jeg jo også lakkere den, hvor mye koster ev.t dette?

 

Har også tenkt til å kjøpe ny bakre potte, og ikke no' jallamekkgreier. Hvor mye burde jeg legge i dette?

Vil ikke ha alt for mye lyd, men gjerne litt god lyd samtidig.

 

Også vet jeg ikke helt med demping. Det er jo mye jobb å bytte dmperne? Er ikke sikker på om jeg skal gjøre noe med dette, men liker ikke at det er så liten avstand mellom dekka og hjulbuene, bak, og alt for stor åpning foran. Syns det nesten ser stygt ut.

 

Ev.t hva annet kan jeg få gjort for å få den litt stiligere, men samtidig ikke se helt forjævlig ut.

 

Si at jeg har et budsjett på ca 15.000. Hva ville dere gjort med 15.000kr på en 206? (uten å tenke på nye felger og dekk)

 

Håper på noen svar her, og kanskje noen har noen bilder av sin peugeot 206?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ganske mye å få kjøpt av styling til denne, men går du for et DIMMA-sett, så VET du at du får noe bra i tillegg til stilig og tidløst !

 

Min er ikke stylet på noe vis, og ser sånn ut (har andre sommerfelger nå):

 

Mednyefelger1.jpg

 

Og sånn ser den ut med vinterfelgene på (GRUSOMT som faen....):

 

Shinetfrasiden.jpg

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimma var utrolig dyrt, men samtidig veldig stilig. Jeg tror dessverre ikke at jeg kan legge så mye i det. Dersom jeg skal style den må jeg nok kjøpe del for del.

 

Det blir for mye jobb for meg å bytte hele fangeren foran.

 

Fredster: Jeg har også fått for meg det at 206en blir mye stiligere med andre felger, og det er noe jeg skal satse litt på, men har samtidig lyst til å gjøre et par småting til.

 

Noen som vet om noen stiligere frontspoilere da som ligger på ~2000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

 

Mulig at dette ligger i feil forum, men ser lite aktivt ut i Peugeot-forumet.

 

Jeg, eller lettere sagt, moren min har en peugeot 206 cc. I slutten av august får jeg lappen (forhåpentligvis), og har kanskje planer om å nedbetale denne bilen slik at den blir min.

 

Hvorfor? Jo fordi da slipper jeg å kjøpe en bil hvor jeg må gi eks 100.000 cash med en gang, men heller betale litt og litt.

 

Mange sier at det er jentebil, og det kan jeg i en viss grad være litt enig i, men har litt lyst til å endre dette litt.

 

Jeg ønsker å gjøre bilen litt stilig utvendig uten at det skal koste ALT for mye, og lurer på hvordan?

 

Den er grå, som på bildet:

 

peugeot-206cc.jpg

 

Jeg ser for meg at jeg må skifte:

 

  1. Frontfanger
  2. Felger / Dekk
  3. Grill
  4. Blinklys?
  5. Hovedlykter
  6. Skiltlys / Parklys (vil ha hvite)
  7. Kanskje senke foran

 

Bilen ble kjøpt for litt over 100.000.

Hvor mye jeg ev.t betaler for den vet jeg ikke, så er usikker på budsjettet og hvor mye jeg burde legge i dette.

 

Er det mulig å få den litt mer guttete. Er dere enige i det jeg har skrevet, eller er dere uenige i noe, samt noe mer jeg kunne gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skikkelige felger og masse senk så har du gjort mye med utseende.

 

Riktig. Bilen er ekstremt høy, og må derfor senke, men ville det ikke da vært smart å skifte fangeren også? Ev.t sette på en frontspoiler?

 

Neste steg kan være å fjerne alle emblemer og kansje få noen andre lykter (ikke noe lexus-lykter drit)

 

Har jo emblem bl.a foran på bilen, men da er det jo kanskje like greit å skifte hele grillen?

 

 

 

Du kan jo ta en titt på original styling om Peugot har slikt :)

 

Skal se om jeg finner noe!

 

 

 

Tar imot flere forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke lage flere tråder om det samme, derfor limte jeg de to du har gående sammen.

Og Kjøp&Salg er en markedsplass, så tråder om tips/råd poster du under biltype.

 

Beklager, glemte denne tråden. La jeg det i kjøp&salg var ikke dette meningen.

 

 

On Topic:

 

Hvis jeg senker bilen, får jeg enda plass til et eventuelt bodykit? Hvor mye burde jeg senke den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at jeg burde ev.t senke den 40mm bak, og 35mm forann, høres det greit ut?

 

Lurer også på om det er nice med sideskjørt også? Ser at det er muligheter for å feste det der uten problemer.

Ev.t vet noen om no' stilige, eller burde man bare kjøpe et kit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at jeg burde ev.t senke den 40mm bak, og 35mm forann, høres det greit ut?

 

Lurer også på om det er nice med sideskjørt også? Ser at det er muligheter for å feste det der uten problemer.

Ev.t vet noen om no' stilige, eller burde man bare kjøpe et kit da?

 

35mm foran er nok litt lite for at det skal se bra ut! du må nok ned i 60/40 senk.

 

Vil tipse deg om http://www.peugeot-sport-club.no, lag en tråd der så skal jeg hjelpe deg med ting til 206, er ikke så ofte innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår