panteeera Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Heisann! Jeg har akkurat fått meg en Opel Vectra 95mod. og har noen spørsmål om litt forskjellig. Først ut: Jeg har litt problem med at det er alvorlig mye slark i girkassen, føles rett og slett ut som et jeg rører i grøt! Aldri vært bort i så mye slark før. Forrige eiger hadde skiftet ett stag, og sa at det kom seg litt da, men er langt ifra som det skal være. Kan også være litt vanskelig å få i 5. gir. Noen som vet hva som kan være problemet? 2: Jeg får ikke varme i bilen. Viften går for fult, men det kommer ikke noe varme i det hele tatt. Det er nok vann på den, så det er problemet er utelukket. Noen som vet hva som muligens er feilen her? 3: Hvor er det lurest å legge kabler til stereo? 4: Motoren som står i er en X20XEV. Er det mulig å finne deler til denne motoren som kan øke ytelsen en liten smule? Tenkte f.eks på kammer, chip osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 2. prøv og skift termotat, sitter forran på motoren her! 3. plusskabel legger du på fører siden, er ett hull rett bak sikringsboksen in til motorrom, legg den under teppet og bak panseråpner. så under lister og under teppet ved baksetene! jording fester du i selelås festet under baksetet... prøv og puss vekk lakk der for bedre kontakt! phono legges på høgre side.. 4. http://www.bilforumet.no/omega/125220-effektokning-omegamotor-x20xev.html Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mars 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2010 byt resten av stag og nylonforingar på overføringa som er på/over girkassa.. den knotten du justere varmen med, går den veeldig lett? kan være vaieren. eller tett varmeregister, ikkje so sannsynleg.. kan hende forrige eigar har kobla seg rundt heile varmeregisteret pga lekkasje, skal gå to slangar inn i torpedoveggen ca midt på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 I dag var jeg ute i bilen litt, og merket at når den står i ro på tomgang så går ikke viften, og rutene dugger seg med en gang. Men når jeg begynner å kjøre så begynner viften å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Hvordan er det å bygge om fra fwd til 4x4? Regner med at det blir litt arbeid med det men lurer på om det ser nogenlunde likt ut på undersiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Ingen som har peiling? Lurer også på om elektronikken passer rett over fra X20XEV til C20XE? Har en delebil med en C20XE som er i mye bedre stand enn motoren som står i bruksbilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 kjøp deg heller en 4x4 da;) angående dugg på ruter og varmeapp.. du har garantert lekk i varmeregisteret!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet April 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Hadde det vært så enkelt hadde jeg kjøpt en for lenge siden! Lite å bruke på bil når man er student skjønner du :P problemet med varmeapparatet har løst seg selv på en måte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 prøv å rens kontakta på vifta å dask den litt, funka på min :P den og kutta av og til, etter det har den fungert 100% sett i XE'en med ledningsnett og hjerne. eg bygde om min 95 mod frå NE til XE.. og 4x4.. kjøp deg heller en bil med skikkelig firhjulstrekk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg