Gå til innhold

Chiptuning?

Ranger emnet


TheMadDog

Anbefalte innlegg

funker fint det, svakeste punktet på bilen din er clutchen, men den tåler 400nm sålenge du ikke driver med herjing, da mener jeg burner og sparker clutch mange ganger hver dag på tørr asfalt

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en del 320D som har måttet bytte turbo. Usikker akkurat hvilke årsmodeller det gjelder, men har hørt at det ikke er uvanlig. Det blir nok ikke noe mindre problem ved chiptuning. Ved trimming av dieselbiler har jeg generelt hørt at det ikke er lurt med "bånn gass" under 2000 o/min, ift. belastninger på clutch og svinghjul. Ellers tror jeg ikke det er noe problem, er ofte clutch, svinghjul og turbo som kan ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår