Gå til innhold

Kjøpte moped uten vognkort

Ranger emnet


kjetilbm

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kom over en moped på finn, til en tilsynelatende veldig god pris.

Ble interessert, så jeg dro og så på den. Mopeden var i god stand, og prisen var fin, så jeg var som sagt veldig interessert i å kjøpe den. MEN. Selger hadde visst ikke noe vognkort på den. Spurte hvorfor, og han svarte at han måtte levere det inn til biltilsynet for en eller annen grunn.

 

Anyways. Jeg kjøpte den likevel, og satset på at det kom til å løse seg på en eller annen måte.

 

Men what to do now? Jeg har 1 stk moped og 1 stk utfyllt salgsmelding, men ingen vognkort.

 

Kan jeg få nytt vognkort hos Vegvesenet når jeg leverer salgsmeldingen? Eller hvordan gjør vi dette?

 

Står forresten skilt på den, men årsavgift for 2010 er ikke betalt.

 

Håper noen kan hjelpe. Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte han jeg kjøpte den av nå og hørte. Del 1 ligger angivelig under salen på mopeden, og del 2 er visst allerede skrevet under av selger og levert inn til vegvesenet. Så alt skal visst være i orden. :)

 

Men trodde både selger og kjøper måtte skrive under på Del 2, akkurat som på en standard salgsmelding..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Selger sa altså at vognkort Del 1 ligger under setet på mopeden, og Del 2 er visst allerede signert og innlevert til vegvesenet.

 

I dag skrudde jeg av salen og lette etter vognkortet, men jeg fant ingen vognkort der. Bare en sprittusj og en skrutrekker.

 

Selger fortsetter å si at "men du trenger ikke vognkort, verken del 1 eller 2. Du får nytt vognkort når du omregistrerer mopeden..."

 

Stemmer det selger sier? At jeg vil få nytt vognkort når jeg betaler omreg på mopeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegg #4

Har lest det. Men det svarer ikke på spørsmålet mitt; får jeg automatisk nytt vognkort del 1, når jeg leverer salgsmelding/omregistrerer mopeden?

Normalt sett følger jo del 1 kjøretøyet ved eierskifte, men siden jeg ikke har verken del 1 eller 2 så er det litt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår