Gå til innhold

Vurderer Hiace, hva bør jeg se etter?

Ranger emnet


Burobeng

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammel Hyundai H 100 minibuss med bensinmotor, og nå har det hopet seg litt opp med småfeil på den slik at jeg vurderer bytte. Jeg vil ha noe som er enkelt og driftssikkert, og som er greit å skru på selv. Er det lurt å satse på det nye karosseriet som kom rundt-96? Bør jeg forsøke å få fatt i en Hiclass- utgave for varmens skyld?

 

Takknemlig for tips om hva jeg bør unngå og hva jeg bør sjekke med en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha det nye karosseriet ja, ihvertfall hvis kollisjonssikkerhet har noe å si. Unngå dieselen uten turbo, den går slitsomt dårlig. D-turbo er noe bedre, men D4D er klart best(men den fås ikke på de eldste).

 

Rust er lurt å sjekke selvfølgelig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så jo veldig fin ut, men jeg hadde tenkt meg noe til rundt halve prisen. Nå har jeg betalt årsavgifta på Hyundaien, og tenkt å kjøre den til slutten av juni. Denne fine Hiacen er nok da solgt for lengst. Tiden fram til da skal jeg orientere meg om muligheter og begrensninger i Hiace-markedet. Interessant å få vite om muligheten til å omregistrere fra kombi til personbil, kan man gjøre det samme med varebil?

 

Jeg ser at Hiclass har ekstra varmeapparat, hvordan fungerer det med et slikt stort åpent rom i vinterkulda uten denne ekstra varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så jo veldig fin ut, men jeg hadde tenkt meg noe til rundt halve prisen. Nå har jeg betalt årsavgifta på Hyundaien, og tenkt å kjøre den til slutten av juni. Denne fine Hiacen er nok da solgt for lengst. Tiden fram til da skal jeg orientere meg om muligheter og begrensninger i Hiace-markedet. Interessant å få vite om muligheten til å omregistrere fra kombi til personbil, kan man gjøre det samme med varebil?

 

Jeg ser at Hiclass har ekstra varmeapparat, hvordan fungerer det med et slikt stort åpent rom i vinterkulda uten denne ekstra varmen?

 

Nå vet jeg ikke om det går ann å registrere varebil til personbil.. Men det jeg vet er at det stilles strenge krav til sikkerhet når du skal gjøre noe sånt. :)

 

Vår Hiace ble sjekket svært nøye på biltilsynet når det gjelder fester til setet, fester til setebeltet, E-merker osv. Så dette må du være svært obs på! De sjekker så å si alt du har rørt, og de sjekker det nøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLUSS

Nesten uslitelig

Smart med firehjulstrekk

 

MINUS

Ikke forvent deg særlig mye komfort

Svært primitiv konstruksjon

 

BESTE KJØP

En fin og velholdt HiAce med god servicehistorikk og dieselmotor.

 

STYR UNNA

Biler som har blitt brukt som verktøykasse, materiallager og røykerom for en aggressiv og psykisk ustabil håndverker på 130 kilo som mener at service og vedlikehold er ren svindel og helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår