Gå til innhold

Skadeerstatning penger

Ranger emnet


headso

Anbefalte innlegg

hei, har ett lite problem, er ett velkjent norsk firma som har påført min bil skader for 14000,- men problemet er att jeg ikke har lyst til å bruke disse pengene på den bilen, for den går ikke lengre og har ingen planer om å få den til å gå heller.

mitt spørsmål er om det da finnes noen regler for att jeg skal få disse pengene? lite lyst til å bare la så mye penger gå fra meg bare, noen som kan gi meg en evnt. link til dette lovverket? må jo finnes en lov mot dette da dette firmaet ikke vil føre over pengene til meg men sier de skal bli brukt på bilen.

 

Mvh Audun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke går igjennom forsikringen så har nok han lov til å bestemme dette. For det kan jo hende at han har kontakter som kan gjøre dette mye billigere en hva takstmann har kommet frem til. Så du for fikse bilen din og levere den til han så tar han den skaden har har forvoldt på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var en bil som forvoldte skaden, om dere ikke har blitt enige om noe annet form for oppgjør eller reparasjon, bør du sende skademeldingen til motpartens forsikringsselskap. Har du full-kasko så sender du skademeldingen til ditt eget selskap så tar de det videre.

 

Edit: Via forsikringsselskaper pleier det ikke å være problem å få kontant oppgjør.

 

Om skaden ikke er påført av en annen bil, burde en skadetakst være grunnlag for kravet.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var på en bensinstasjon hvor det kom flyvende ett skilt som sto foran ett colaskap,vi ble bare enige om att jeg skulle få bilen takstert,dette ble gjort på bilverksted, jeg må da få pengene mine? skal ringe idag tengte jeg og høre meg litt mere om. vi har ingen andre avaler enn att jeg skulle få den takstert, jeg har 3 vitner også som så hva som skjedde.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår