Pr3cis Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Audi a4 1.8 T Har noen sensor feil. Men har ikke peiling på hvor de befinner seg. Noen som kan hjelpe? O2 sensor, location bank 1, sensor 1 G62 sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 (endret) Det er vel Lambdasonden din, den sensoren som står etter turboen din og før cat om du har cat da :) Sensor 1 er den første sensoren etter turboen/før cat og sensor 2 er etter cat/lengst vekk fra turboen om du har to stykker da, noe jeg har. Slik ser den ut http://www.turbopower.no/lambda3737.bmp Sitat fra turbopower sin side: Lambdasonden eller O2-sensor som den også kalles er en sensor som måler oksygeninnholdet i eksosen, det vil si overskuddet av oksygen i forbrenninga, signalet sendes til innsprøytningens styreenhet og brukes av den til å korrigere innsprøytningstiden med tanke på idèelt blandingsforhold. Det vil si 1 Lambda eller AFR 14,7:1 vanligvis. Man vil for enhver pris unngå at motoren går magert det vil si at verdiene ligger over 14,7, da går det fort dit høna sparker... Endret Mars 22, 2010 av vx2go Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 vx2go skrev: Det er vel Lambdasonden din, den sensoren som står etter turboen din og før cat om du har cat da :) Sensor 1 er den første sensoren etter turboen/før cat og sensor 2 er etter cat/lengst vekk fra turboen om du har to stykker da, noe jeg har. Slik ser den ut http://www.turbopower.no/lambda3737.bmp Sitat fra turbopower sin side: Lambdasonden eller O2-sensor som den også kalles er en sensor som måler oksygeninnholdet i eksosen, det vil si overskuddet av oksygen i forbrenninga, signalet sendes til innsprøytningens styreenhet og brukes av den til å korrigere innsprøytningstiden med tanke på idèelt blandingsforhold. Det vil si 1 Lambda eller AFR 14,7:1 vanligvis. Man vil for enhver pris unngå at motoren går magert det vil si at verdiene ligger over 14,7, da går det fort dit høna sparker... Flott takk for svar. Det er lambdaen som ligger i motorrommet. Problemet startet for lenge siden da tomgangsturtallet var noe rart. Det virket som om det justerte seg selv før jeg byttet lambdaen for en stund siden. Kjøpte biltema lambdaen med 4 ledninger. Tok diagnosetest ikke lenge siden og viste at det var feil på lambdasensoren. Siden den ikke er gammel så kan jeg ikke skjønne at det er selve den som er gåen. Jeg har sjekket for brudd på ledninger mellom kontakten og lambdasensoren uten å finne noe der. De to hvite ledningene, kan de byttes om hverandre? Har prøvd å bytte de om uten at det hjalp hvertfall. Har også ohm'a de to hvite ledningene, men er ikke sikker hvor mange ohm det skal være der!? Kan feilen ligge mellom kontakten og hjernen? Andre ting jeg kan prøve på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.