Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet


740Bjørn

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

STIIILIG!

 

Rått til og være en 14'åring!!!

 

Hvor mye igjen er det på bilen nå?

Ser noen ledningsstumper i baken av midtkonsollen?

 

For et resultat! Stå på!

 

Tuusen takk, veldig gøy å høre sånt! :D

Før eg kan begynne og koste på den skal eg ta rusta i bagasjerommet, og etter det skal den på EU-kontroll, og så etter det skal eg begynne og koste på den felger, senk, instrument innvending, kanskje turbomotor, skinnseter osb. osb. :D

 

De ledningsstumpene er til setebeltevarsleren bak, må modde den litt for det er uorginale ledninger som skal passe på orginal setebeltevarsler. :) Skal bare modde kabelskoene. :D

 

Men veldig gøy å hørre frå deg! :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tok på tida og komme seg igjennom :)

Men selv en ikke volvo fan kan kose seg her, for jaggu meg mye arbeid og mye bra arbeid som blir gjort her.

 

Flink du.

 

Hehe, mye stoff ja! :ahahahhaha:

Men takk! :D Brukt noen timer i garasjen på dinna bilen. :thumb

 

 

 

Og med dette takker eg for meg foreløpig, nå skal jeg nyte bilen og ha det gøy med den slik den er fram til Våren. Skjer sikkert småting innen den tid, kommer sikkert med små oppdateringer innimellom. :)

Endret av 740Bjørn
Tilføying

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ein aldri så liten oppdatering. :D

Har skjedd litt nå mellom forrige oppdatering og nå, har blandt anna sveist igjen hullet i eksospotta, lagt over den eit strøk med bengalakk og montert potta. :D

 

Så gjekk eg over på 1000-metringane. Måtte koble opp alt som hørte til lyktene på det nye ledningnsettet og strekke jording fra inni lykta og ut, så monterte eg sikring mellom relèet og plussen på batteriet så lyste det så fint atte. :) :D

 

p87k4.jpg

Kobling på gong! :D

 

r0xksw.jpg

 

2rzszlu.jpg

Og det ble lys! :D

 

2qxvtx1.jpg

 

t0hunq.jpg

Potta. :)

 

Sånn blei motoren til slutt:

35jb893.jpg

 

2a0j3p5.jpg

 

28gxgnb.jpg

:D

 

1000-Metringene:

2r6lix5.jpg

 

2vu0ruu.jpg

 

2vls9vp.jpg

Syntest det blei riktig så bra eg. :D

 

Så har eg bytta olje, oljefilter og toppdekselspakning.

Men i dag når eg kom ut så låg det ein svær oljeflekk på garasjegolvet, fant ut den kom fra oljefilteret, så nå må eg bytta oljefilteret igjen før den får komme ut av garasjen igjen. :)

 

Kom gjerne med kommentarer folkens! :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering angående oljekkasje.

Som sagt i innlegget ovenfor så har det vore lekkasje på oljefilteret.

Oljefilteret blei bytta og oljelekkasjen vart borte, så bar det ut på prøvetur. :) Under prøveturen så lakk den enda mer olje, så da bar det heim og forske videre.

Fant ut at eg glømte og etterstramme topplokksboltane, så det blei gjort. Ingen forandring, så tok av topplokket og såg på pakningen. Den såg heilt ok ut, så eg klæsja på litt locktite på topplokket og monterte sammen igjen, så i dag når eg skulle starta opp så kom det ingen direkte oljelekkasje men det ligg framleis masse oljeflekkar under motoren og eg trur det endo lek i frå topplokket.

Så er litt i knipe her nå, men får ut å sjå meir på det i morgon. :D

 

Kanskje olja som var på toppen var frå forrige oljelekkasje, så eg får vaske av olja i morgon og sjå korleis det går. :)

 

Ellers skjer det lite. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen!

Nå som golvet er ferdigsveist og motoren er bytta så lure dåke kanskje på ka som er framtidsplanane. :)

Nå blir bilen forhåpentlig snart levert til bilglassspesialist sånn at han får tatt ut ruta og fiksa pakningen sånn at eg forhåpentleg vis kan få tett bil.

Så blir den slik den er fram til sommaren, då plukker eg ned bakalselen og gir den ein liten overhaling, og med det samme sveiser eg resten av rusta på bilen! :D

Etter det skal den nok på eu-kontroll og etterpå blir det modifiseringer av bilen, modifiseringer som for eksempel delskinn, mulig større motor, felger osb. osb. :)

Så tenker den skal bli bra til 16-årsdagen! :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detti!! Mangler bare fler Wunderbaums :D

 

Den olje lekasjen din, kommer ikke fra bunnpanne pakninga a? Eller noen av oljeslangene..?

 

Ellers gleder jeg meg til flere updates med fetere felger! :D

 

Jo, takk! :D

Har ikkje vore ute i garasjen i da sista på grunn av sjukdom, meg eg trur eg fiksa oljelekkasjen når eg klæsja på Loctite på topplokket.

Og ja, felger kommer snart, må bare skaffe meg penger! :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå runda 20.000 visningar på tråden nå! :D Knallbra!

Men ellers er det som skjer for tida, har vore sjuk frå Onsdag så har ikkje blitt mykje skruing i helgo.

Men eg komme sterkt tilbake når eg e blitt frisk igjen! :D

Endret av 740Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår