Gå til innhold

Hadde et lite uhell idag.

Ranger emnet


Flyndra90

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte idag og hadde et lite uhell. Var i noen smågater, hvor jeg kom på selve hovedveien. Det kom en gamling i full fart ifra høyre og fronten min traff han i siden forran. Han fortsatte fremover så hele siden hans ble skrapet opp, pluss at han svimte av eller noe så han kjørte rett i et gjerde på andre siden av krysset også.

 

Det var høyreregel der også, så at han kom i full fart hjelper meg fint lite yey -.-

 

Uansett bulket jeg fronten min ganske greit å knuste en lykt. Det ser heldigvis ikke ut til at det var noe annet en plast som ble ødelagt, men hele fangeren må nok byttes ut. Jeg lurer litt på hvor jeg kan få tak i deler og hvor mye det koster, bor i akershus. Tenkte og oppsøke en bilopphogger, kjører en rød 97mod polo så burde vel være greit å få tak i deler?

 

Også lurer jeg litt på hvor mye skaden på den andre bilen vil koste meg, mye er det i bonustap ved slike småuhell? 20% eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær for sikker, det er ikke noe som heter forkjørsrett i Norsk trafikklovgivning, og ei heller påkjørsrett, nå vet jeg lite om siuasjonen, men om han kom i høy fart veldig brått, og i tillegg svimte av hadde han ingenting på veien å gjøre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han rekker å observere det skulle han vel strengt tatt rukket å unngå sammenstøt?

:D

 

Don`t be a partypooper =)

 

Virker mange ganger som om det faktisk har litt å si hvor DU traff han. Altså tok du forskjermen hans, så kan det vel diskuteres om han kanskje hadde rukket å stoppe. Eller omvendt.

 

Selv om man har forkjørsrett så betyr ikke det at man kan buse fram som om man var eneste bilen på veien. Husker ikke de rette ordene i farta, men muligheten for delt skyld er kanskje tilstedet?

 

Når det kommer til deler, så er vel http://www.norskbildelsenter.no en grei plass å begynne. evt huggere i nærheten.

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonustap er det samme uansett hvor mye skader det er på bilen til motpart, med mindre dere gjør opp privat. Etter skadeomfanget å dømme på hannes bil, så tror jeg det ikke lønner seg.

 

Ellers, don't be a dick. Du traff bilen i venstresiden, og du hadde ikke forkjørselsrett, ergo så er det din skyld. Eneste du kan oppnå er å hale ut saken, noe jeg tror ingen av dere er tjent med.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo min skyld. Selv om veien jeg var på er en større vei så er det høyreregel på stedet. Han kommer ut av et uoversiktelig kryss i rundt 40km/t. Tror ikke jeg orker å kverrulere meg frem til at det var han sin skyld, fordi da må jeg nesten lyve, jeg kom ikke så veldig fort, men har som sagt vinterdekk og på vått varmt føre så er ikke det noe særlig tess, så jeg har med andre ord ikke kjørt etter forholdene. Skulle ønske jeg kom fra andre sia, for det hadde blitt kræsj uansett. Om han svimte av veit jeg ikke, men han hang med hue og kjørte rett i grøfta og ødela litt plast på andre siden av bilen også, og det var ikke noe kraftig sammenstøt, jeg kjente det knapt. Kansje 5km/t, grunnen til at det ble så mye skader, var fordi han var i ganske stor fart og derfor skrapte jeg opp begge dørene og bakskjermen hans i tillegg.

 

Ble forøvrig 6000 i egenandel og 40% bonustap. Passet veldig fint ettersom jeg ikke er i ordentlig jobb og allerede ikke har nok penger til å betale alt av regninger.

Endret av Flyndra90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo min skyld. Selv om veien jeg var på er en større vei så er det høyreregel på stedet. Han kommer ut av et uoversiktelig kryss i rundt 40km/t. Tror ikke jeg orker å kverrulere meg frem til at det var han sin skyld, fordi da må jeg nesten lyve, jeg kom ikke så veldig fort, men har som sagt vinterdekk og på vått varmt føre så er ikke det noe særlig tess, så jeg har med andre ord ikke kjørt etter forholdene. Skulle ønske jeg kom fra andre sia, for det hadde blitt kræsj uansett. Om han svimte av veit jeg ikke, men han hang med hue og kjørte rett i grøfta og ødela litt plast på andre siden av bilen også, og det var ikke noe kraftig sammenstøt, jeg kjente det knapt. Kansje 5km/t, grunnen til at det ble så mye skader, var fordi han var i ganske stor fart og derfor skrapte jeg opp begge dørene og bakskjermen hans i tillegg.

 

Ble forøvrig 6000 i egenandel og 40% bonustap. Passet veldig fint ettersom jeg ikke er i ordentlig jobb og allerede ikke har nok penger til å betale alt av regninger.

 

`synes nå uansett det høres ut som om at det var han som ikke kjørte etter forholda jeg da. i 40kmt på en smal vei.. han har vel også vikeplikt for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hadde vikeplikt fra høyre han også, hadde jeg kommet derfra hadde det nok smelt uansett, så er jo litt uflaks sånn sett. Det er et hushjørne på hver side av veien som gjør krysset uoversiktelig, selv om det 50 eller 40 i fartsgrense der så er det jo ingen som kjører ut i krysset i den farta, bortsett fra han da. >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår