fluefisker Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Heisan. Legger ved et bilde av oljelekkasjen på min audi a6. Lekkasjen kom plutselig, og den bruker 4 liter olje pr km. Motoren går ellers som en klokke. Har null peiling på bil, men siden den står langt fra folk og fe, så må jeg prøve og se på dette selv. Jeg klarer ikke å se om det lekker fra en av de to tykkeste gummislangene, eller om det er en pakning eller noe sånt på den "metalldingsen" de sitter på. Noen som vet hvor det er mest logisk med en så kraftig lekkasje i det området? Og er det motorolje i de to tykkeste slangene der? mvh tom http://www.facebook.com/photo.php?pid=3387808&id=757979182 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 "metalldingsen" heter oljekjøler. Det går kjølevæske i de 2 gummislangene. Vanlig feil er at pakningen på kjøleren ryker, eller selve kjøleren sprekker (om vannet har fryst) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluefisker Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Takk for svar. Er det mulig for en litt under middels mekaniker å skru av oljekjøleren selv? Og må jeg eventuelt tappe kjølevæsken før jeg setter igang? Andre ting jeg bør tenke på? mvh tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Du bør kunne klare det. Tappe kjølevæska, av med oljefilter. Da ser du en stor mutter (24-27mm) skru av den og kjøleren er løs. Da kan du innspisere den for sprekker og bytte pakningen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg