erikje Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 halla har en volvo 240 88 mod, der jeg har litt problemer med kjølesystemet. en av disse "fryseproppene" som er lokalisert litt under eksosmanifolden har poppet ut, medfølgende all kjølevæske. Noen som har vært borti dette før. det skjedde her i stavanger hvor det har vært mildt i over en uke nå. rart det plutselig skulle skje nå. Jeg lurer på om det går ann å banke inn den gamle proppen eller om jeg må ha en ny en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Ny koster under 50kr på volvo, så vil ikke påstå det er noe å tenke på. Hvorfor det har skjedd er derimot ganske spennende.. Kan hende den har sitti løst og til slutt bare løsna, men jeg trur du burde få tak i en ny propp, ha på kun vann og putt i 2stk oppvask-tabeletter (ta de ut av plastikken da) kjør med dette i 1 dag eller 2 og tapp av alt vannet. Fyll så på ny, med kjølevæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Finner du den kan den ofte bankes inn igjen, du merker fort om det er noe motstand, men ny er å foretrekke, den har sikkert vært frostsprengt i kulda og nesten glidd ut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Ny koster under 50kr på volvo, så vil ikke påstå det er noe å tenke på.Hvorfor det har skjedd er derimot ganske spennende.. Kan hende den har sitti løst og til slutt bare løsna, men jeg trur du burde få tak i en ny propp, ha på kun vann og putt i 2stk oppvask-tabeletter (ta de ut av plastikken da) kjør med dette i 1 dag eller 2 og tapp av alt vannet. Fyll så på ny, med kjølevæske. Litt OT, men hvorfor skal han kjøre med oppvask-tabeletter? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 Sikkert en som trur rensing av kjølesystemet skal tette hullet... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Kanskje Einar burde hatt en rens mellom øra for å tette noen hull? :) Hvis du kjører med en oppvasktabelett i systemet og tømmer det, så skjønner du fort hvorfor jeg anbefaler det ;) Det vil komme ut relativt store klumper av dritt og møkk som sitter fast inne i kjøle-gangene. Kan være derfor den ene frostpluggen har flydd ut... At det har blitt nærmest en stopp inne i motoren, og vannet har da tatt den letteste veien ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg