Gå til innhold

Xenonlook pærer?

Ranger emnet


s0lberg91

Anbefalte innlegg

Lest litt rundt på div. forumer når det kommer til xenonlook pærer og da nevnes disse;

 

Osram Silverstar

Osram nightbreaker

Osram Coolblue

Philips BlueVision

GE SuperBlue

 

Hvordan type pære bør en velge av disse eller andre typer pærer som ligner mest på xenon? Møkka lei det orginale "gule"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lette litt rundt og fant følgende:

 

Osram Coolblue 5000k

Osram Silverstar ca 4000k

Philips BlueVision 3400k

Osram nightbreaker N/A

GE SuperBlue N/A (testvinner)

 

Orginalt leveres xenon med en fargetemp. på ca 4300k. utifra det jeg fant vil jeg tro silverstar ligger nærmest i farge, dog GE superblue kan være verdt en sjekk? :)

 

håper det hjalp, her er noen kilder:

 

Osram.com Osram Sylvania

 

test av lyspærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lette litt rundt og fant følgende:

 

Osram Coolblue 5000k

Osram Silverstar ca 4000k

Philips BlueVision 3400k

Osram nightbreaker N/A

GE SuperBlue N/A (testvinner)

 

Orginalt leveres xenon med en fargetemp. på ca 4300k. utifra det jeg fant vil jeg tro silverstar ligger nærmest i farge, dog GE superblue kan være verdt en sjekk? :)

 

håper det hjalp, her er noen kilder:

 

Osram.com Osram Sylvania

 

test av lyspærer.

 

xenon look er ikke å anbefale da de lyser rævva!

monterte LED-lys i park å grøftelys, lyser ikke spessielt bra men funker på dagtid.. :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er faktisk sant. Kjører på xenonlook selv på firma-Touranen. Kanonmatch på grøfte- og parklys opp mot xenonen bilen er levert med (4300K), men det er ikke det samme lyset i de som vanlige pærer. Ser stor forskjell på de org grøftepærene og xenonmatch ved kjøring i skumring.

 

Men dette er jo pærer beregnet for kjøring i dagslys. På pærer til hovedlys har eg prøvd mange "billig" varianter, men aldri noe som er kjempebra.

 

Tror kanskje eg hadde Osram Nightbreaker på Merca før.. Ikke sikker, men hvis det var de, var eg knallfornøyd.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår