FX2000 Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 jeg har en forsterker som går i protect når jeg skrur opp volumet. jeg har en 2 kanals forsterker til basserene som ikke kutter. jeg har prøvd 2 forskjellige forsterkere som bare kjører 4 front sett.. og jeg har målt frontsettene å de ligger på 4 ohm. jeg kan både skru opp på gain for at de skal gå i protect og skru opp på spilleren. for at den skal gå i protect... jording er bra som bare faen.. noen forslag på hva det kan være? Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 For låg last for forsterkeren. Ein høgtalerledning som kommer borti jord. Du må selfølgeligt oppgi kva du har! Linker er best. Har du ikkje det, må du oppgi modellnummer so det går an å google. 4 frontsett var da voldsomt! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 er DLS frontsett men jeg måler de jo til 4 ohm.. så da bør jo det være greit... og prøvd 2 foskjellige forsterkere også... så er liten sansynlig at det er feil på begge forsterkerene.. jeg tror jeg skal prøve å serie koble front settene å se hva som skjer... bruker frontsett bar i hatthylla også siden de passer i orginale høytaler kasser.. Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Altså, det hjelper veldig lite om hvert element er på 4ohm, og at du parallellkobler de på en forsterker, da får du jo 0.5ohm eller noe(har ikke giddi å regnet det ut). Altså, det er lasten på utgangen til forsterkerne som har noe å si. Du har altfor lav last på forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Eg mangler fortsatt infoen eg spurde om Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 og når front settene måles til 4 ohm så er de 4 ohm... da har det lite å si hvordan front sett det er så lenge de er 4 ohm og de fleste bil forsterkere er beregnet på 4 ohms høytalere.. og 4 ohm paralell koblet er 2 ohm å det er ikke noe man trenger å regne på.. det skjønner man... men forsterkerene er også stabile i 2 ohm så i teorien skulle jeg jo kunne ha paralell koblet de.. men de hadde hver sin kanal.. MEN jeg fant jo så klart løsningen.. når jeg serie kobla 2 av front settene så gikk det helt fint.. da kutta det ikke.. så mistenker at på en eller annen måte motstanden synker når høytalerene får strøm eller noe.. (som er helt ulogisk etter elektro prinsipper) men det får gå det virker ihvertfall nå.. Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Men når du målte de elementene dine, målte du da RESISTANS eller IMPEDANS? Det er selvfølgelig impedansen forsterkeren bryr seg om, og den kan du ikke måle med et vanlig multimeter. Hvis du har målt impedansen, kan du se bort fra mitt innlegg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2010 jeg målte bare resistans.. grunnen til at det er ulogisk at ohmen synker ved høyere volum er fordi impedansen er riktignok forskjellig i forhold til frekvenser.. MEN den er ikke forskjellig iforhold til spenning så om det er høyere eller lavere spenning så vil jo impedansen være den samme.. og dette er jo vanlige 4 ohms front sett og da burde de jo være 4 ohm å kunne brukes på de fleste forsterkere. så da kunne det hvert en kortslutnig til jord eller no. men da hadde man jo sett det ved å måle motstand. derfor jeg målte motstand. men tydlig at det er noe tull et eller annet sted da.. men fungerer kjempe fint serie koblet så da er det bare fryd å gammen ;) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 men fungerer kjempe fint serie koblet så da er det bare fryd å gammen ;) Ganske tydlig at det hadde noe med impedansen å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 det skjønner jo alle som leser det her... hvis ikke hadde det jo aldri hujlpet å serie koble... Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 det skjønner jo alle som leser det her... hvis ikke hadde det jo aldri hujlpet å serie koble... Som min første post antydet, før du skrev at det hjalp å koble det i serie mener du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 nei du antydet at jeg hadde koblet de i en paralell kobling.. og det hadde jeg jo ikke.. Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 nei du antydet at jeg hadde koblet de i en paralell kobling.. og det hadde jeg jo ikke.. Ja pga. at som regel så kutter forsterkere ved lav last, f.eks ved parallellkobling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.