Gå til innhold

Hvilke tilbehør vil jeg trenge ved oppgradering av bilstereo?

Ranger emnet

hardtranceful

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal da endelig få oppgradert bilstereoen. Jeg har da valgt frem produktene;

Høytaler Front:FOCAL 165CA1

Høytaler Bak:FOCAL 690CA1

Spiller/Headunit:Alpine CDA-9887R

Subwoofer(e):2x Kicker L5

Jeg har da valgt å gå for Focal høyalere fordi jeg har hørt svært mye bra om dem.

Så er spørsmålene mine:

*Hva trenger jeg og kan anbefales av utstyr som kabler, ekstra batteri og andre ting jeg måtte trenge?

*Er monoblokken kraftig nokk for de subene?

*Er det nødvendig med en så dyr og 'kraftig' spiller?

*Har dere tips til valg av noen andre suber, så kom med det. Har sett på W7 10¨ suber og kunne tenkt meg, hvis det er verdt det to av disse, men de koster også en del pr. stk. Men som sagt, kom gjerne med innspill og tips:)

Takker for hjelp på forhånd!

Edit; Jeg er svært intressert i å ha god lyd med kvalitet, og er ikke bare ute etter noe som dundrer! Det er vel gjerne derfor jeg må opp en del i pris for å få det jeg er ute etter.

Etter å ha lett litt rundt, fallt dette i smakk.

Sub:Alpine R

Monoblokk:Alpine MRP-M1000

Kasse:Bassworx GPH dobbel 10"

Som jeg vil spare litt penger på.

Endret av hardtranceful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to W7 10" selv, hadde Kicker L7 tidligere.

Vil si W7 ligger noen hakk foran mtp. lydkvalitet, pluss at W7'ene er virkelig lettdrevne i porta kasse. Siden lydkvalitet er i fokus for deg, vil jeg anbefale JL fremfor Kicker i dette tilfellet.

Kicker kan også låte bra, men krever litt mer innsats (og svær kasse).

Likevel, når du er ute etter lydkvalitet og velger Focal, da kan du like gjerne trappe ned litt på bassen også - JL sin W6 er kjent for god SQ, og sikkert en vel så god match til Focal-settet. Jeg syns de spiller veldig bra - til en hyggeligere pris enn W7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider