Gå til innhold

Problem etter montering av nye høytalere

Ranger emnet


Mr turbo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte nye høytalere igår, de virka bra som de skulle etter montering, så kjørte jeg en tur, alt fungerte, parkerte bilen, den sto 2 kanskje 3 timer, setter meg inn, starter og skrur på "stereon" og det kommer en fæl skurre lyd fra høyre høytaler fremme (ca 6sekunder), så gir den seg når musikken kommer i alle andre høytalere men ikke høyre fremme, høyre fremme er helt stille, død.

når jeg skrur av spilleren kommer skurre lyden tilbake og varer vet ikke hvor lenge men sikkert over 10sekunder, fortsatte tilogmed da jeg tok av front panelet. ga seg av seg selv til slutt.

 

aner ikke hva det er, men, om det var dårlig kontakt på en av kabelskoene på høytaler hadde det vel ikke kommet noe lyd i et hele tatt?

 

jeg har ikke fiklet noe bak spiller, kun satt inn to nye høytalere, og det som er rart er at det fungerte fint første bilturen, kom sån plutselig.

 

Noen som har noen forslag?

 

Jeg har ikke spillt noe høyere enn jeg har gjort tidligere, aldri hatt problemer med stereon på noen måter tidligere, har hatt spilleren i 3 eller 4 biler, men er ikke svingammel, jeg velger selv og tvile på at det er spilleren det er noe galt med.

 

skal ta ut høytaler imorgen å undersøke om det er dårlig kontakt.

 

setter stor pris på svar og tips, har du noen forslag, bare kom med det, jeg kan prøve mange ting.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjørte jeg en tur, alt fungerte, parkerte bilen,
Om høyredøra ble åpnet og lukket igjen da, så kan høyttalertilkoblingen ha fått kontakt med jord, altså metall i døra. Normalt burde spilleren da mute'et totalt av det sjokket, men ser ikke bort fra at din spiller taklet det på en annen måte med desperat hyling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, problemet er løst, byttet ikke kabelsko da jeg satt inn høytalerne, de orginale som er i bilen er ganske lange så de gikk i jord i døren.

 

Jeg gadd ikke reise etter kabelsko så fjernet bare plastikken rundt kabelskoene, ting pleier og være som de er av en grunn... hehe

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om høyredøra ble åpnet og lukket igjen da, så kan høyttalertilkoblingen ha fått kontakt med jord, altså metall i døra. Normalt burde spilleren da mute'et totalt av det sjokket, men ser ikke bort fra at din spiller taklet det på en annen måte med desperat hyling.

 

Men ville det ikke være dumt om alt blir mutet?

var egentlig ganske greit i min bil eller med min spiller som tydeligvis bare mutet den høytaleren som det var noe galt med, da vet man at det er der feilen er og slipper å skru ut mange høytalere.

 

ikke at det er så mye jobb men desto mindre jobb eller feilsøk desto bedre må et vel være?

 

syntes hvertfall jeg

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville det ikke være dumt om alt blir mutet?
Forsåvidt ja, men det er av tekniske grunner... i de fleste spillere er hele 4kanals-forsterkeren i én chip som har et innebygget vern mot kortslutning; så når én av kanalene kortsluttes, stoppes hele chippen for å si det enkelt. Med ordentlig montering fra første sekund, slipper man jo feilsøking... ;) :tannløs:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår