Gå til innhold

div ting jeg lurer på angående bilstereo til min Toyota Corolla 1992 3 dørs..

Ranger emnet

MariusAha

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg bil for ikke så alt for lenge siden, kjøpte meg anlegg til bilen og skal begynne og trekke kablene nå. første ting jeg lurer på er, hvilken side skal jeg trekke de på og hvor?..En annen ting er, hvordan skal jeg få ut fronthøytalerene og skiftet de ut? det er bare et deksel foran som jeg ikke klarer og få av?:S.. siste spørsmål, den spilleren som står i nå har 2 koblinger, jeg har et sony anlegg og lurer da på om jeg må kjøpe meg en omkobler til en 16 pins så den passer til min spiller? :)

Takk på forhånd for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgeligt er det folk som har peiling her, men det er jo ikkje akkurat alle som er på forumet natt til søndag!!

Det er jo ikkje alle her som har eller har hatt 92 modell Toyota Corolla, so det er greit å sei hvor høgtalerene er.

Og so er det greit å vite om det er sedan eller coupé du har

Vilken side kablene skal gå, bestemmer du.

Kva slags kabler skal du trekke?

Iso kontakter har vært standard på spillere lenge.

Spillere du kjøper har iso kontakter bakpa (blaupunkt) eller det følger med ledning som har isokontakt. (pioneer, alpine, sony)

Har du originalkontakt i bilen som ikkje er iso, finnes det kabler som gjere at du får isokontakt i enden.

Du skal ikkje kutte i ledningene!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte meg bil for ikke så alt for lenge siden, kjøpte meg anlegg til bilen og skal begynne og trekke kablene nå. første ting jeg lurer på er, hvilken side skal jeg trekke de på og hvor?..En annen ting er, hvordan skal jeg få ut fronthøytalerene og skiftet de ut? det er bare et deksel foran som jeg ikke klarer og få av?:S.. siste spørsmål, den spilleren som står i nå har 2 koblinger, jeg har et sony anlegg og lurer da på om jeg må kjøpe meg en omkobler til en 16 pins så den passer til min spiller? :)

Takk på forhånd for alle svar! :D

hei.strøm kabelen trekker du inn nede til venstre ved torpedo veggen.du ser at det stikker en drenerings tapp eller no sånt ut.er av gummi.litt zalo på ledningen og rundt gummien så går ledningen rett inn.ikke noe problem.eller så kan man jo alltids bare borre et nytt hull og tre på kabel gjennomføringer der.høyt i dæsj.da må du skru av di nedre delene til dæsj bordet hvis jeg ikke tar helt feil.er lenge sia jeg gjorde det med bilen jeg hadde.er litt knot.men du får ikke go lyd fra di uansett.kan like gjerne bare ha org høytt der.er fri luft uansett.kan jo alltids begynne å støpe litt i dørene da ;) hilsen kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.strøm kabelen trekker du inn nede til venstre ved torpedo veggen.du ser at det stikker en drenerings tapp eller no sånt ut.er av gummi.litt zalo på ledningen og rundt gummien så går ledningen rett inn.ikke noe problem.eller så kan man jo alltids bare borre et nytt hull og tre på kabel gjennomføringer der.høyt i dæsj.da må du skru av di nedre delene til dæsj bordet hvis jeg ikke tar helt feil.er lenge sia jeg gjorde det med bilen jeg hadde.er litt knot.men du får ikke go lyd fra di uansett.kan like gjerne bare ha org høytt der.er fri luft uansett.kan jo alltids begynne å støpe litt i dørene da ;) hilsen kim

TAKK :D alt er kobla nå! bassen spiller som bare det, probleme nå er at jeg kobler på 6,9 høytalerene mine på forsterkeren gir de ingen lyd fra seg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider