SyClOnE Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 På S2'n min er det oljetrykksmåler i kupeen.. Under kjøring ligger denne på topp, dvs. 5 bar.. Opplevde litt ventiltikking i motoren idag, og peilet oljen, og da viste det seg at den lå under minimum. Trodde at dette ville syns på trykket man leser av jeg, og ble litt overrasket, samt bekymret da det ikke har vært noe forbruk av olje før. Har jeg missforstått noe? Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Nei trykket er det samme enten oljen er på minimum eller maks. på peilepinnen. Så lenge oljepumpen hele tiden får tilførsel av olje fra oljesumpen og ikke begynner å suge luft pga lite olje vil trykket være konstant. Min erfaring er at mange motorer får nok olje selv ved oljenivå langt under minimum, men det skal sikkert ikke så mye svingkjøring til for at oljepumpen ikke får tilstrekkelig med olje. Derfor ville jeg ikke kjørt noe før du fikk på nok olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Februar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Javel..sånn det virker.. må nok få på olje før det blir noen kjøring ja, samt finne ut hvorfor det har minket... Takker for svar iallefall.. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 S2 har vel turbo, å det er jo vanlig at turbomotorer bruker litt olje viss de kjøres litt hardt... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg