AgnesV8 Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 God Dag Skal se på en Saab 9000 92`mod 2,3L Turbo med Automat 285000km Bruker disse samme turbo (Garrett T25) som 2,0L? Er det noen her som har kjennskap til kvaliteten på Saab-Automat? Hyggelig med alle svar. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Om det er samme turbo vet jeg ikke... men tror ikke det. Kvaliteten på Saab automatkasser er bra, men jeg er generellt skeptisk til å kjøpe biler med automat som har gått over 250'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Veit ikke åssen turbo 2.3L har, men de går noe sinnsykt! Går en rundt i område her, med 2.3 turbo og automat :P Den lader vel 1.4bar nå :P Artig å høre på den når den kommer med fullt gasspådrag og slipper gassen! Saab er også en veldig god bil å kjøre ;) Har en selv som blir bygd om til turbo hvis den ikke blir solgt :D Siter Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 frå en kompis: 25 ja, samme som toliterne, fullt ladetrykk og 300 nm ved drøye 2000 omdreininger, går som faen :P angående kassene, burde ikke by på problemer så lenge den har vært greit holdt, skift ofte olje på kassen og prøv å unngå kickdown (trenger ikke kickdown, går som bare juling sjøl på lavt turtall) høy kmstand på motoren e ingen hindring, min har gått nesten 400.000 og e chippet angående automatkassen så e det enkle måter å forlenge levetiden, dvs ikke ta helt av på "rødlysdrag", en Saab's rette element e på motorveien uansett ;) men bytt olje på kassen ofte, unngå kickdown og stor påkjenning fra stillestående og det bør gå helt fint. men pass på at motorforinger (spesielt øvre torque-arm) e i orden, ellers blir det unødvendig påkjenning på kassen ved girskifte. merk: kickdown og akselerasjonsnedgiring e to forskjellige ting men med original effekt skal de kassene holde fint så lenge man skifter olje på de med jevne mellomrom. ting å se opp for på en gammel 9000: -rust under dørene -tett katalysator (bytt ut asap!) -foringer -defekt magnetventil -lekk intercooler (sprekker ved endetankene med over ca 250 hk) -sjekk at alle slanger i trykkgaten e tett -kjøp helst uten TCS, systemet har en tendens til å ta kvelden, og e dyrt å fikse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg