Larsern Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Org pakning på pinto er ikke akkurat av det sterke slaget. Ikke uvanlig at de ryker, selv på "bare" N/A tunet motor. Går det ikke an å tilpasse en Grp.A Cosworth pakning til pintoen da? Siden toppen passer på blokka skulle man tro at det gikk. 1299,- på Cosworth.no pluss 150,- i 12.9 unbrako bolter hos den lokale jernvarehandelen. Er ikke avskrekkende det, pluss at man er sikker på at det holder da. Husk å kontrollere lengden på boltene i tilfelle. Unbrako boltene jeg kjøpte var 120mm lange, mens de orginale var 115mm. Må faktisk ta av de 5mm da boltene bunner hvis ikke. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 De har en gr.A pakning til CVH på cosworth.no, rett under 1000kr. På hvilket trykk burde man ha en gr.A pakning og hva koster en original pakning. Er det ikke så mye dyrer kan jeg jo likegodt kjøpe den. Hva er forskjell i konstruksjon på org. og gr.A? Er umbrako å foretrekke fremfor en normal bolt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by bjarne De har en gr.A pakning til CVH på cosworth.no, rett under 1000kr. På hvilket trykk burde man ha en gr.A pakning og hva koster en original pakning. Er det ikke så mye dyrer kan jeg jo likegodt kjøpe den. Hva er forskjell i konstruksjon på org. og gr.A? Er umbrako å foretrekke fremfor en normal bolt? Er vel litt tykkere/bedre gods i grp.A :cool: Strekkbolter kan ikke brukes til å trekke til mere enn de er org beregnet til. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Tenkte på faste bolter jeg, er umbrako å foretrekke fremfor normalt hode? Vil det si at gr.A pakningen er tykkere enn stock og vil gi lavere kompressjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Hvordan utformingen på skruehodet er, tror jeg ikke er så veldig farlig. :) Nei, pakningen er i utganspunktet ikke tykkere, men man kan få kjøpt tykkere også. Det jeg mente med tykkere gods, var godset i blikket rundt sylinderene. Altså litt mere stål og litt mindre komposittfiber eller hva det nå består av. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Riktig og jevnt moment er jo veldig viktig som nevnt over her. Og da er jo pinnbolter å foretrekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Studs i stedet for bolter da? Pinnebolter tror jeg det heter? altså bolt uten hode, har hørt at det er sterkt fordi man ikke twister bolten i det man strammer mutteren som entres øverst, noen som kan bekrefte at det er bra? Lurte på om jeg skulle kjøpe ARP studs, til motoren min. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg