Gå til innhold

Audison LRX400 går i protect ved høyt volum. HJELP

Ranger emnet


speed300

Anbefalte innlegg

- Har en Audison LRX400 forsterker som går i protect når jeg spiller høyt.

- Problemet oppstod når jeg hadde spilt den så høyt jeg kunne en times tid, så høyt at den akkurat ikke lagde forvrengninger.

- Forsterkeren driver en PIONEER TS-W101SPL høyttaler som er paralellkobla, altså 2 omh.

- Det har ingenting å si om høyttaleren er kobla til eller ikke den går i protect uansett hvis volumet blir høyt nok, hvis jeg har spilleren stilt passe høyt, og så skrur opp gain så går den i protect, eller hvis jeg har forsterkeren på 3/4 og skrur opp spilleren så går den i protect.

- Det som også er litt kipt er at den ikke går ut igjen av protect hvis jeg skrur ned igjen. jeg må ut av bilen og koble fra strømmen på forterkeren for at den skal nulstille seg. -.-

 

- Noen som har peiling på hvor jeg kan begynne og feilsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg måtte sjekke litt og fann ut at suben er på 10" og har 2 spoler på 4ohm.

forsterkeren er stabil ned til 1ohm, so det er ikkje feil på impedansetilpassingen.

 

Da kan det f.eks. væra varme som er problemet.

Ligger forsterkeren rett veg og har den bra med luft over seg?

 

So kan det væra problem med strøm.

Har du skikkelige kabler til forsterkeren?

Er det bra jordingpunkt?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg måtte sjekke litt og fann ut at suben er på 10" og har 2 spoler på 4ohm.

forsterkeren er stabil ned til 1ohm, so det er ikkje feil på impedansetilpassingen.

 

Da kan det f.eks. væra varme som er problemet.

Ligger forsterkeren rett veg og har den bra med luft over seg?

 

So kan det væra problem med strøm.

Har du skikkelige kabler til forsterkeren?

Er det bra jordingpunkt?

 

Ja faen. Forsterkeren står jo på skrå. Kan jeg ha ødelagt den nå?? Den er montert på skråveggen til subkassa. er nok av luft rundt den.

 

skal ta og sjekke strøm og jordingskabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå her. Den trenger ikke bli varm før den kutter. selv-om den er helt kald og jeg skrur opp volumet litt så kutter den uansett om den er varm eller ikke. Og når jeg skrur ned volumet så henger den fortsatt i safety. Jeg må koble fra strøm eller remote for å nullstille den.

 

Har forresten sjekka alt med strøm nå. Og den har gode kabler.32 kvadrat. Og det er god jording. Er jorda på samme pungt som batteriet, og strøm er henta fra + på batteriet. Har også prøvd å kobla ut sikringa på + ledningen for å sjekke om noe var galt der, men det ble ingen forskjell. Så fort volumet går opp så kutter forsterkeren og henger seg opp i safety.

 

Hva faen kan være galt?

 

Kan jeg ha ødelagt noe i den, ettersom jeg spilte høyt lenge med forsterkeren montert på skrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår