Gå til innhold

imloud2: MB190E - prøvekaniner

Ranger emnet


imloud2

Anbefalte innlegg

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrulig forseggjort den bilen din :)

 

Takk for det :) Har et ønske om å få pusset den opp etterhvert :)

 

Jeg tror vi to begynner å dra på årene! Tenk du fiksa din eksos og jeg slang på igjen bakpotta på min bil!

Snart kjører vi rundt med hatt også i våre stillegående biler :P

 

Hehe. ja :P

Nesten i overkant stille det ble med ny eksos. :(

 

 

Chris

 

Hva skal du støpe på?

 

Hvis jeg skal støpe oppå byggskum, legger jeg gjerne et lag med et laken elns som jeg legger over først, og dynker dette i polyester, dette for at byggskummet ikke skal "slå seg", da noe byggskum reagerer med polyester.

 

Så skum

forming (kniv,sandpapair (120)

laken (med polyester)

glassfiber

pusse

sparkel

pusse

pusse

evt lakk eller trekk.

 

Hvis ikke kan du jo bare støtte opp ringen til høyttaleren med noen pinner av mdf, også trekke laken eller flece teppe (irma på ikea er flott) rett over og evt stifte det fast.

 

Grunnen til at jeg bruker tape på enkelte ting, er at det er ting som skal av igjen, og polyesteren setter seg ikke fast i pakketapen.

Det finnes sikkert noe annet man også kan bruke, så det er ikke setter seg fast.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Har et ønske om å få pusset den opp etterhvert :)

 

 

 

Hehe. ja :P

Nesten i overkant stille det ble med ny eksos. :(

 

 

 

 

Hva skal du støpe på?

 

Hvis jeg skal støpe oppå byggskum, legger jeg gjerne et lag med et laken elns som jeg legger over først, og dynker dette i polyester, dette for at byggskummet ikke skal "slå seg", da noe byggskum reagerer med polyester.

 

Så skum

forming (kniv,sandpapair (120)

laken (med polyester)

glassfiber

pusse

sparkel

pusse

pusse

evt lakk eller trekk.

 

Hvis ikke kan du jo bare støtte opp ringen til høyttaleren med noen pinner av mdf, også trekke laken eller flece teppe (irma på ikea er flott) rett over og evt stifte det fast.

 

Grunnen til at jeg bruker tape på enkelte ting, er at det er ting som skal av igjen, og polyesteren setter seg ikke fast i pakketapen.

Det finnes sikkert noe annet man også kan bruke, så det er ikke setter seg fast.

 

 

 

ja oki :) hehe ja støping av høytalere og sånn små ting.. må jo begynne en plass jeg også :) hehe takk for reggla :D

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja oki :) hehe ja støping av høytalere og sånn små ting.. må jo begynne en plass jeg også :) hehe takk for reggla :D

 

Bare hyggelig :)

 

 

Har skjedd et og annet her i det siste:)

Byttet eksos, fremre del med pys, og mellompotte, samt satt på ei orginal bakpotte jeg hadde liggende.

 

IMAG1201_zpscb62d13a.jpg

 

Men orginal bakpotte er jo stort sett ikke moro,

så kappa det orginale røre av biltema potta jeg hadde på før, og lagde nytt.

WP_000118_zpsb7016a36.jpg

 

Røret blir lakker med varmebestandig lakk, og endestussene shinet opp.

Disse blir nok og byttet med tiden (før slutten av mai).

 

Ferdigstilt baklyktene:

IMAG1208_zpsc44bab0f.jpg

 

Kappa og sveist på/forsterket feste til bolter til stabstaget på bærearmene som skal restaureres.

WP_000111_zps866296c6.jpg

 

Og sist men ikke minst, nye sommersko:

 

tada :pray

WP_000098_zps2a2c38f9.jpg

 

Skal bytte ytterringer og bolter, senter og innertønne skal pusses ned og pulverlakkes.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår