Gå til innhold

Volvo 740 forgassermotor bruker mye bensin, normalt?

Ranger emnet


Devil3344

Anbefalte innlegg

er en 84 modell, mulig og overhale gasser'n selv?

 

og nå har det begynnt og komme ett problem til, hender at den ikke vil bli med på og komme over 3-4k omdreininger...kjennes ut som den sperrer

 

Overhal gasseren. Er lett å gjøre det selv, men du må nesten ta en co-måling for å få justert blandingen riktig.

 

Om motoren sperrer på ett gitt turtall, hadde jeg sjekket membranet på forgasseren først. Dette gjør du enkelt ved å skru av toppen på gasseren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhal gasseren. Er lett å gjøre det selv, men du må nesten ta en co-måling for å få justert blandingen riktig.

 

Om motoren sperrer på ett gitt turtall, hadde jeg sjekket membranet på forgasseren først. Dette gjør du enkelt ved å skru av toppen på gasseren.

 

har du bilder/video/guide til hvordan det gjøres?:)

 

er ikke helt dum innen motor, men har aldri hvert borti gasser på bil, men på moped har jeg sitti noen timer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bilder/video/guide til hvordan det gjøres?:)

 

er ikke helt dum innen motor, men har aldri hvert borti gasser på bil, men på moped har jeg sitti noen timer:P

problem løst, måtte nesten ta ut membran i 2 deler+ at pakninga på "båndkaret" lekker

 

så da blir det en tur til biltema i mårra og handle pakninger osv:P

 

:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problem løst, måtte nesten ta ut membran i 2 deler+ at pakninga på "båndkaret" lekker

 

så da blir det en tur til biltema i mårra og handle pakninger osv:P

 

:volvopower:

 

Hmm, har hatt problemer med membranet fra biltema (lakk luft rundt der membranet festes i forgasseren)...

Ellers, pass på når du skrur i hop, er ett lite hakk i membranet som tilsier hvordan det skal sitte på forgasseren, og nåla skal bestandig fjære inn mot motoren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har hatt problemer med membranet fra biltema (lakk luft rundt der membranet festes i forgasseren)...

Ellers, pass på når du skrur i hop, er ett lite hakk i membranet som tilsier hvordan det skal sitte på forgasseren, og nåla skal bestandig fjære inn mot motoren.

 

fjære mot motoren?:S hvilken nål? den eneste jeg har sett står rett opp og ned:P

 

utdyp det litt^^

 

Edit: Om den lekker luft rundt kanten går det vel an og ha på ett tynt lag med pakningsstoff ellernoe sånnt? bare passe på at det ikke detter nedi

Endret av Devil3344
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår