Gå til innhold

Nissan Skyline R33 GTS-T tenningsproblemer


Iceman22

Anbefalte innlegg

Amerikansk V8... men i motorromet var det ganske stille, var bare eksosen som bråkte.

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sinna bil, når e ga på gass kom det flammer fra bakpotta, folk hørte nok bilen som var 200m unna... ble selv sjokkert over hvor voldsom den var :P

 

Imorgen tar jeg med tennpluggene (HKS) og coilene på verksted så får vi se om de skal byttes ;)

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nok ingenting med sinnabil å gjøre kompis!

 

Hvor lenge hadde du den bilen i gang? ble motoren fort varm?

For meg høres det nesten ut som feiljustert tenning ellerno. for han skal ikke være vanskelig å starte, og den skal væffal ikke høres ut som no jævla V8 for å si det slik! skyter den flammer i tilleg har du gjort det!

 

med mindre det er den bEER limiter faenskapen som skyter

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nok ingenting med sinnabil å gjøre kompis!

 

Hvor lenge hadde du den bilen i gang? ble motoren fort varm?

For meg høres det nesten ut som feiljustert tenning ellerno. for han skal ikke være vanskelig å starte, og den skal væffal ikke høres ut som no jævla V8 for å si det slik! skyter den flammer i tilleg har du gjort det!

 

med mindre det er den bEER limiter faenskapen som skyter

 

Det er Bee-R limiteren som gjør det ja :)

Hadde den igang ca 8m... så slokna den, pg.a. at det ikke var noe bensin igjen.

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søtt.. du har hatt bilen stående totalt 8min på tomgang og allerede herja med limitern? den motoren og turboen din kommer til å vare lenge vet jeg ;)

 

Vet du hva slags påkjenninger det er pga. den limitern? hadde jeg vært deg hadde jeg hivi den dritten. det er tilnærmet stage 2 launch control/antilagg system!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er full klar over det, skal være forsiktig fremover.

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har endelig fått tennpluggene. Etter jeg satt dem på så starta bilen med en eneste gang, og motor gikk ganske fint :)

Tror de gamle pluggene ble skadet etter at plugghullene ble til is når det kom snø inn i motoren...

Er ihvefall letta nå at det ikke var noe alvorlig.. nå må jeg bare finne ut hvorfor turtall viseren og bensinmåleren ikke virker

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har nå fått tatt en kjøretur og testa bilen litt mer, men dessvere så er den ikke helt i orden enda.

Jeg lot bilen stå på tomgang en stund når motor var kald, det gikk uten problem. Så kjørte jeg et stykke rolig uten å gi på for mye, også uten problem, men da jeg stoppet bilen for å rygge, så døde bilen. Nå dør den ut hver gang den står på tomgang (varm motor) når jeg ikke gir gass, når jeg gir gass eller kjører så går den, men fusker litt når man kommer i 3000-4000 omdreininger.

Bilen får garantert for mye bensin, pluggene ble helt sota ned etter å ha kjørt 10min og det kommer svart røyk også.

 

Noen som kan komme med forslag hva man kan gjøre for å løse problemet? Leste at det kan være bredbåndslamba/lambasone som gir dårlig bensin/luft blandingsforhold, men den er vel koblet av siden katalysator er tatt av? Håper noen kan hjelpe, takk for svar på forhånd.

Endret av Iceman22

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry ass man , det er så mye som kan være med en slik bil. spes. når vi ikke vet hva som er gjort med den!

 

Jeg har datasprut så jegkan bare koble min til pc, og logge hva som skjer og fikse deretter..

du må nok bare feilsøke alt som har med bensin å gjøre.

Lukter det VELDIG bensin på tomgang? Lambdaen skal du strengt tatt IKKE! fjerne. selv om cat er fjerna!

 

Hvor skal lambdaen være? før eller etter cat? om det er etter så ville jeg vurdert å skaffe en race cat. om det er før , så må du bare sette den tilbake og koble til så du ikke får feilkode derifra!

 

 

Er alle pluggene likt sota? høres ut som at han jobber i nødmodus, se etter morkne slanger. luftlekkasje? falsk luft no sted eventuelt. du kan også prøve å rense luftmasse måleren din med bremsrens/elektrorens, noe som ikke legger igjen silikon eller slik, hvois du har et åpent luftfilter som er sprayet med filter olje.

 

om du sier at bilen fusker/kutter ved 3-4.000rpm, kan jeg også tenke meg at en eller flere coiler kutter. kan være dårlig kontakt eller brent!

 

Hvor lenge har du hatt bilen!? kjørt den før i det heletatt!? starta dette plutselig etter å ha stått stille?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Idag renset jeg luftmasse måleren, og jordingskabelen til motoren var ikke koblet til så fiksa det også. Bilen kutter ikke på høyere turtall lenger, da det var BEE-R limiteren som gjorde det sist gang, den var stillt inn på 3500, etter jeg tok den på 5000 så gikk den som den skal.

La ikke merke til svart røyk idag, noe jeg gjorde igår, så den har blitt bedre ser det ut som. Problemet med den nå er at den kjører på altfor lav tomgang så den kveles hver gang når jeg ikke gir gass og motoren er varm. Når den er kald så går den fint. Turtall måleren og temperaturmåleren på instrumentpanelet funker heller ikke, men km/t, bensinmåler og oljetrykk funker.

 

Er kanskje ikke lambda sonen likevel? Mistenker at det er tomgangregulatoren som ikke er stilt inn skikkelig da ECU ikke har regulert den skikkelig enda, siden den har blitt kjørt så lite. Er visst et problem på enkelte biler når man kobler fra batteriet, så vil ECU bruke litt tid på stille inn riktig tomgangen etter den har fått strøm, men den vil bli bedre etter noen dager kjøring.

Endret av Iceman22

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår