trygvecowboy Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Hei, Har en 2005 1.9 Tdi 4M som starter lett og fint.....helt til det bikker kaldere enn ca 15 minus. Da må jeg dra den på starteren i alt fra 15-45 sekunder før den tenner. Jeg har ladet batteriet i nesten ett døgn i forkant flere ganger, men det er samme oppførsel da også. En kompis mente det kanskje var dårlig glødeplugg. Har en kollega med maken bil som også opplever samme problem. (Det er ikke motorvarmer på bilen. Har bestilt, men Møller klarer ikke å skaffe Defa ennå. Har ventet i snart 2 mnd...) Tips eller erfaringer? Trygve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahii Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Tipper glødepluggene er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 jeg bytta alle mine glødeplugger i høst og opplever akkurat det samme . dette er kun når jeg ikke bruker motorvarmer.. Tips til deg er å vri om tenning.la den gløde seg ferdig. dra motor rundt. skru av. glød 2-3 omganger til. da starter min lett. Evt napp ut kontakta på termoføler som sitter på kjølevannet i toppen av motoren. da tror hjernen at motoren er kald og glødinga går på uavhengig av virkelige temp. funker ikke glødinga da MÅ du bytte pluggene .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Kan også være en fordel å sjekke hvordan det står til med dieselfilter. Som bilberger anbefaler jeg å skifte det hver høst, uavhengig av serviceintervall. Men så lenge du har problemer kun når det er rundt 15 minus og kaldere, så vil jeg tippe det er en glødeplugg hos deg som er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plingo Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Sjekk glødepluggene med et multimeter. De skal ligge et sted mellom 0.5 og 2 ohm. En ødelagt plugg vil typisk ha ingen kontakt eller flere titalls ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danoo Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Det hjelpe å justere glødetids noe sekunder senere med vag-com program vist du har det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 glødetiden justerer seg selv på min utfra behov. altså hvor kaldt det er. samt gløde anlegget aktiveres først når det er under 4 grader ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg