lotherington Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 I går da jeg kjørte på motorveien og hadde bilen i femtegir skle den plutselig ut i fri. Dette skjedde også i morges, da også i tredjegiret. Er hele girkassa gåen, eller er det noe annet å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Bytt foringene/stagene mellom girstang og girkasse.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 hadde tilsvarende problem med 1'ste giret på min..... den kassa havarerte etter 3 måneder. men det kan jo være at stagene dine er slitt slik at gearene ikke blir lagt ordentlig i Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Takk for hjelp. Er det en komplisert jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Februar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Er vel ikke så vanskelig tror jeg. Det er jo danseplass i motorrommet på en toer... Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotherington Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2010 Det er ikke min erfaring - men det kan kanskje stemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Det er ikke min erfaring - men det kan kanskje stemme.. hva er din erfaring da? Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Februar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2010 Løpeplass i 2er motorrom :p spørr du meg hehe nei skal ikke være altfor vanskelig å bytte de de nevnte ;) lett å plugge av og plugge på ny Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 2 gl 91 Skrevet Februar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2010 Det du hører her er bare tull!, det som er problemet ditt her er at du har lite olje på girkassa :), har golf 2 selv og hatt akkuratt det samme problemet:), skift simerring på kassa også olje :) da funker den fint igjen:P. det som skjer er at kassa går varm og at den ikke smører helt, og da går den av gira sine:) Mvh: David Westrum møller bil hamar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Hadde samme problemet på min golf 2, bare at det var i 3. giret. Jeg bytta overgangene som går fra girstagene. Det hjalp litt. Men så røyk girkassa og jeg måtte bytte. Fikk en 5-girskasse da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Februar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 Det du hører her er bare tull!, det som er problemet ditt her er at du har lite olje på girkassa :), har golf 2 selv og hatt akkuratt det samme problemet:), skift simerring på kassa også olje :) da funker den fint igjen:P. det som skjer er at kassa går varm og at den ikke smører helt, og da går den av gira sine:) Mvh: David Westrum møller bil hamar voldsomt hvor nedlatende du var da!å ja det er sant du jobber jo hos vw, det er jo standard kundebehandling der det :D . at din løsning var å fylle olje betyr ikke at det er den eneste fasiten. det er ikke varmgang i ei gearkasse som har stått stille hele dagen for så å hoppe ut av gir det første den gjør, noe min gearkasse gjorde. den var rett og slett bare utslitt. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 2 gl 91 Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 voldsomt hvor nedlatende du var da!å ja det er sant du jobber jo hos vw, det er jo standard kundebehandling der det :D . at din løsning var å fylle olje betyr ikke at det er den eneste fasiten. det er ikke varmgang i ei gearkasse som har stått stille hele dagen for så å hoppe ut av gir det første den gjør, noe min gearkasse gjorde. den var rett og slett bare utslitt. Det er var din girkasse:P, ekke sikkert hans er så utslitt som din var. tro meg det er varmgang i ei girkasse, hvorfor tror du det ellers er olje i ei girkasse ??, samme med motor osv det. men jeg hadde det problemet selv og girkassa mi har gått mange tusen km etter at jeg har skifta simmerring på kassa og olje:). Mvh: David westrum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 gjør begge deler for fan da ;) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Det er var din girkasse:P, ekke sikkert hans er så utslitt som din var. tro meg det er varmgang i ei girkasse, hvorfor tror du det ellers er olje i ei girkasse ??, samme med motor osv det. men jeg hadde det problemet selv og girkassa mi har gått mange tusen km etter at jeg har skifta simmerring på kassa og olje:). Mvh: David westrum for all del kan godt hende at det du sier stemte med din gearkasse. det er uansett ingen grunn til å stemple alle andres mening/erfaringer som tull. kan jo finnes flere feil her i verden enn akkurat den du opplevde.tror vi lar våre diskusjoner her vile og så får vi håpe han som startet tråden finner ut hva som var/er galt med kassa si og deretter deler den med oss slik at vi også kan bli en erfaring rikere.... Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg