Gå til innhold

Nyinnkjøpt Almera 2000 model - diverse spørsmål


cannabiz

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat kjøpt meg en Nissan Almera 2000 model og har endel spørsmål i denne forbindelse som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

dette er en grønn 1,6 sr sa da er det kanskje n 16 eller er det n 15?

 

så lurer jeg på hvor store felger jeg har plass til og om noen kan anbefalle noen kule 17" sorte med kant eller lignende,og en god dimesnjon til disse,tror boltsirkelen er 4x100 men ifølgesuperdekk.no er det 4x114,3

 

hvor kan jeg få tak i sånne øyelokk/lyktlinser og annet småtteri?

 

hvordan sotefilm blir penest,tenkte å sote hele veien rundt etter eu godkjenning og sote baklysa

 

brekket fungerer heller ikke og henger seg om jeg drar i det,trenger jeg kun ny vaier og hvem skifter dette rimelig og enkelt? (motorsenteret på rud i bærum kanskje?)

 

trenger også endel andre deler da er vel torshov og mekonomen stedene å kjøpe deler fra?

sliter også med en vindusvisker bak som ikke fungerer

 

og hvordan er det med åpent luftfilter til disse,er det bare å ta vekk orginalfilteret og boksen og sette på åpent filter å sørge for at det er 100% tett,og hva er det beste effekt anlegget til denne bilen

 

setter pris på svar,gjerne andre tips til bilen også

Endret av henne
Vennligst les Bilforumets regler angående trådtittel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan svare på noen av spørsmålene dine.

 

Ut i fra bildet så ser det ut som det er en N15 du har. N er merket for karosseriet på bilen.. N16 er fra 2000 og oppover. Når det kommer til felger så får du sikkert trykt inn noen 17", men vil heller anbefale 16" med 195/45 slik at du får litt fjæring i bilen uten at dekkene slår inni hjulbuen.

 

Øyelokk osv kan du finne ved å se på de linkene som er posten i topicen om styling til almera her i forumet.

 

Når det kommer til sotfilm så spørs det jo om du tenker å kjøpe film på biltema eller om du skal få sotet vinduene skikkelig. Det første blir som oftest ikke fint og det sist koster noen par lapper. Så spørs helt hvor mye penger du har tenkt å bruke.

 

Slitedeler kan du godt kjøpe på mekonomen eller torshov. Trenger ikke å investere i slitedeler som koster 3 ganger så mye pga merke med mindre du har tenkt å bygge den til en banebil.

 

Vindusviskeren bak er et problem som mange har på almera. Det kan enten være en sikring, ledninsnettet eller selve motoren som er ødelagt. Her er det bare å feilsøke med multimeter.

 

Hvis du skal bytte det originale luftfiltere så er det bare å skur av filterboksen og alt som går ut i fra den. Så kjøper du deg noen slager eller kromrør som du kobler rett på LMM å fester det hele med noen rørklemmer. (NB! pass på at du ikke får vann eller dritt ned i LMM når du skrur av dritten) Vil anbefale deg å kjøpe greenfilter fra torshov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår