Gå til innhold

Omega hoster og harker

Ranger emnet


jesper90

Anbefalte innlegg

JEg har nylig anskaffet meg en opel omega a 1990mod 2.0l med automat kasse.

 

Er kjempe fornøyd med bilen sett bortifra enting.

Første ordentlige turen med bilen skulle vise seg å ikke være fullt så hyggelig som jeg trodde. Etter en vel 30min kjøring i rundt 120-130 på speedeometeret så begynte bilen å få korte perioder hvor den virket som den mistet tenningen helt. Disse varte ikke lenger en 0.5-1 sek. Men var rimlig frusterende å ikke vite om den kom til å stoppe når som helst. Vi hadde kun 20 minutter igjen så vi bare kjørte til vi var fremme med disse rykkningene. På veien hjem fyllte jeg tanken ettersom jeg omtrent kjørte den tilnærmet tom når vi skulle avgårde. Denne gangen var den over kvart tank og jeg lå i noe lavere hastigheter.alt fra 90-110 ble praktisert og bilen kjørte uten noen problemer. Det skal legges til at bilen har nok olj og tempraturmåleren alldri engang har vært i nerheten av 90 grader på begge veiene. Dne ligger alltid rett rundt den laverste streken altså ikke den "cold" linja. men den hakket over.

Har nå kjørt bilen daglig siden forrige helg, men da kun korte turer. Men nå på vei hjem fra en kompis bare rundt 3 kilometer unna. skjedde det samme. Bare nå virket det i tilleg som bilen hadde litt "gassheng" hadde jeg ikke foten på gassen ville den liksom ikke dette ned på turtall. samt disse korte dødperiodene uten tenning eller evt bensin.Hadde også meget lite fuel denne gangen. Menne rest tankt lampa som jeg vet fungerer har enda ikke begynt å lyse. Håper virkelig å finne ut av dette. er utrolig kjedelig å ha en bil som man ikke aner fungerer eller ikke. Det skal også sies at bilen ikke har stoppet helt selv med disse symptomene.

 

Takker for svar mvh jesper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter faktisk med det samme. Hos meg er det luft i vannsystemet som kødder det til. Er noe med at det kommer luft bobler til diverse givere, hos meg begynner den da å ruse seg opp til rundt 3000 omdregninger. Jeg har en lekasje i en slange som gjør det, men det kan jo være noe annet hos deg. :)

( ) Opel Commodore c 2.8 82mod.

(x) Opel omega B 2.5 v6 24v 95mod.

(x) Opel Omega A 2liter 93mod.

( ) Reliant Scimitar GTE 3L v6 74mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter faktisk med det samme. Hos meg er det luft i vannsystemet som kødder det til. Er noe med at det kommer luft bobler til diverse givere, hos meg begynner den da å ruse seg opp til rundt 3000 omdregninger. Jeg har en lekasje i en slange som gjør det, men det kan jo være noe annet hos deg. :)

 

Det kan jo hende, ettersom de eneste feile jeg fant når jeg kikket oppi der var lite kjøleveske samt en halveis løs tennplugg hette. Jeg fikk bare fyllt opp 1Liter med kjøle veske så var det fullt. Men det har vel dratt seg inn i systemet nå så bør kanskje fylle på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår