Gå til innhold

Knirking i forstilling B7

Ranger emnet


Delta016

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2005 B7 Avant som i disse herlige vintertider har fått giktlignende tilstander i forstillingen et sted.

 

Lyden kommer best til rette over skarpe/høye hindringer og fremstår som en gnisselys, noe trekker seg sammen og åpner seg antar jeg er det som skjer. Trodde først det var slitte dempere (den har gått 108.000 km), men smørte opp alle punktene i forstillingen på høyre side (der lyden kommer fra) med 5-56 og problemet var borte for ganske nøyaktig en kjøretur.

 

Men, jeg trodde hjulopphenget på B7 var av en vesentlig bedre karakter enn B6 og B5, det var jo nettopp en av grunnene til at jeg kjøpte en slik. Er virkelig dette et vanlig problem, eller har jeg bare uflaks? Og ikke minst, hva i huleste vil det koste meg å bytte det som måtte trengs? Det er vel det øverste leddet, rett over hjulet som er problemet. Alt av erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok foringene dine som begynner å takke for seg. Har det samme på min B6..B5 hadde rævva forstilling, det ble visstnok forbedra, og etter hva jeg har forstått er B6 og B7 veldig like? Det vanligste er visstnok å skifte bærearmer med foringer, ca 2500 for hvert hjørne var det de sa til meg på snapdrive..men om du kan skru selv går det vel an å gjøre det selv også. NBS har komplett sett bærearmer til 4-5000(?)

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok foringene dine som begynner å takke for seg. Har det samme på min B6..B5 hadde rævva forstilling, det ble visstnok forbedra, og etter hva jeg har forstått er B6 og B7 veldig like? Det vanligste er visstnok å skifte bærearmer med foringer, ca 2500 for hvert hjørne var det de sa til meg på snapdrive..men om du kan skru selv går det vel an å gjøre det selv også. NBS har komplett sett bærearmer til 4-5000(?)

 

Da er det som jeg trodde ja, kjipt, men får vel ta kostnaden. Byttet selv på Audi 100`en, men dette ser hakket verre ut. Får sjekke noen DIY guider i fravær av Haynes bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til B5 får man tak i forsterka bærearmer iallefall.

 

Ellers selges komplette forstillinger til Audi billig på eBay, handla til en B5 for 1800kr inkl. levering.

 

Du kan jo også bytte til Powerflex foringer feks, hvis det bare er foringene som er slitne. De er stivere men burde tåle mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å søke på eBay etter control arms. Fant flere forsterkede sett med "heavy duty" foringer her om dagen.

 

Etter å ha lest litt på div forum slår det meg at det kan være et problem i støtdempertårnet også. Noen tanker om dette? Skal plukke av hjulet og sjekke litt når våren kommer, men får la meg irritere inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår