Gå til innhold

Mulig kjøp av Mondeo. Trenger tips.


pusern

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kanskje han heller burde kjøpe en nyere.. alle biler er litt elendig av de først årene... det vet hvertfall de fleste med vw og audi.. inkludert meg selv..

 

 

ville satsa på en mondeo som er fra 96 og nyere.. da er sikkert litt problemer blitt sortert ut..

 

otto: mondeo juger ikke om dette.. han vet hva han sier.. men folk kan jo ha forskjellige opplevelser av biler..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

kanskje han heller burde kjøpe en nyere.. alle biler er litt elendig av de først årene... det vet hvertfall de fleste med vw og audi.. inkludert meg selv..

 

 

ville satsa på en mondeo som er fra 96 og nyere.. da er sikkert litt problemer blitt sortert ut..

 

Det er veldig ofte sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestefar min hadde eldre mondeo f0r...

hadde problemer med girkassen.. maatte byttes 2 ganger..

den hoppet ut av gir hele tia

og eksos anlegget... datt faktisk av O.o

 

(girkassen maatte byttest etter 1 uke.. var kj0pt ny... saa ikke slitasje)

 

er vel ikke standard problemer... :p

 

og...

 

ikke parker vedsidenav lastebiler paa ferger... de har tendenser til og velte over Mondeo >.>

lastebil full av fisk faktisk :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Du har all grunn til å være usikker på holdbarheten. Jeg kommer fra en Ford-familie, og har selv eid en rekke Ford'er. Den siste var en 1993' 1.8l Mondeo. "Flyndra" som jeg kaller den.

Kvaliteten på motorene er veldig skiftende. Du kan være heldig å få en som er tilnærmet problemfri, men det meste som sitter i motorens nærhet har en lei tendens til å ryke fra tid til annen, dessverre. Hvilket inkluderer forstillingen.

Dette er ikke noe jeg skriver for å være ond eller for å erte Ford-fanatikerne her inne, men fordi jeg vil at du skal vite hva du går til.

"Mondeo" skal du ikke bry deg om-. Han lever av sånne som deg - han er mekaniker ved et Ford-verksted. ;)

Du har hatt en bil, og dermed er den representativ for kvaliteten:rolleyes: At kvaliteten på motorene er veldig varierende er det reneste sprøyt, jeg har ennå ikke sett en utslitt Zetec!

Og hva ryker i forstillingen? Jo, slitedeler som endeledd, indre bærebruforinger, noen opphengskuler og de sk. linkstagene! Dette kalles slitasje, er ikke som på f.eks A4 at alt må skiftes etter 20 000 km!

Du skriver ikke for å være ond, men du skriver i hvert fall ikke fordi du har peiling!

Ja, jeg jobber med Ford, og derfor har jeg sett hva som er, og hva som ikke er problemer med bilene.. Og det gjelder forresten ikke bare Ford;) Feil kan forekomme på alle biler, en kamerat måtte skifte motor i sin 02 mod E-klasse 270 CDI etter i underkant av 30`km!

Men for all del, tro hva du vil!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

bestefar min hadde eldre mondeo f0r...

hadde problemer med girkassen.. maatte byttes 2 ganger..

den hoppet ut av gir hele tia

og eksos anlegget... datt faktisk av O.o

 

(girkassen maatte byttest etter 1 uke.. var kj0pt ny... saa ikke slitasje)

 

er vel ikke standard problemer... :p

 

og...

 

ikke parker vedsidenav lastebiler paa ferger... de har tendenser til og velte over Mondeo >.>

lastebil full av fisk faktisk :p

Det der har faktisk skjedd hos oss også! Skiftet en kasse pga lagerlyd, og den nye var verre.....

 

At eksosanlegget datt av hørtes rart ut! Var bare de bakre pottene kanskje? Mondeo 2.0 har en på hver side, og hvis røret inn på den venstre ruster av, faller veldig ofte begge av!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pusern

Mondeo. Siden det virker som du har peiling på Mondeoen, har en 94, 95 Mondeo utpregede barnesykdommer i forhold til en 96 mod? Er det stor forskjell?

Egentlig ikke store forskjellen! Enkelte 94 modeller har en lavere giring og støyer derfor mer! Ellers så er det bedre hovedlykter på 96 modellen og noe bedre støydemping! Jeg jobba ikke på Ford før 96, så om det var noen gjengangere når bilene var nye vet jeg ikke! Men forskjellene modellene i mellom er ikke store, sats heller på en velholdt 94 fremfor en velbrukt 96! Aller helst burde du gå for en 97 GHIA, men de blir vel litt dyrere!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Det der har faktisk skjedd hos oss ogs? Skiftet en kasse pga lagerlyd, og den nye var verre.....

 

At eksosanlegget datt av h?tes rart ut! Var bare de bakre pottene kanskje? Mondeo 2.0 har en p?hver side, og hvis r?et inn p?den venstre ruster av, faller veldig ofte begge av!

 

kanskje problemer med girkassen er normalt da ?

 

og eksosen datt av... var noen fester som gikk i dass tror jeg...

hengte meg aldri opp hva som skjedde...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår