Gå til innhold

Vw bora-spillerbytte

Ranger emnet


jalla666

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå handla meg en ny spiller til min vw bora, kjøpte også med en iso overgang. på denne overgangen er det en lang rød ledning (styrestrømmen for og starte spilleren).

 

Finnes det noen kloke hoder som vet hvor det er lettest og trekke den?

Ønsker ikke og koble den sammen med gul for så og måtte slå av og på spilleren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, satt en delta 6 spiller der fra før, den iso overgangen ser ut som bakdelen til delta 6 spilleren, som du må dra i en spake for og sette fast.

 

Målte meg fram til at styrestrømmen på delta 6 spilleren var på ca 5v.

 

Btw den spilleren jeg kjøpte av deg transmedia. Er Meget fornøyd med den ellers! Meget bra skjerm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... nå fant jeg deg nok ja. :thumb Kjenner jeg er litt irritert nå for at jeg ikke husket denne problemstillingen før ja, så kunne vi løst dette med en gang. :klovn:

 

Målte meg fram til at styrestrømmen på delta 6 spilleren var på ca 5v

Ikke så rart, for den du målte var nok den ene CanBus-lederen. ;)

 

koblingsskjema_delta6ny_728.jpg

 

Den ene synes i rød ring der oppe, de to er ikke noe du skal kjøre strøm innpå ihvertfall. Et CanBus-interface til å oversette datasignalene i de to kablene vil gi deg TenningsPluss, men det koster jo fra 595,-. En annen mulighet siden du tydeligvis har et voltmeter, er å krabbe inn under sikringsboksen og finne en ledning som gir 12v når tenningen er på, det er dit det er meningen å strekke den rød kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik det ble gjort på caddyen min også, når jeg hentet den. Den ble bestilt ny uten spiller(visste ikke at det var mulig i 2009:D) Spiller ble flyttet over fra den forrige firmabilen min.

 

Der var det en spesiell kontakt både til strøm og antenne, så det måtte en adapter til. Der var det en rød ledning som måtte ned i sikringsboksen. Dette ble gjort av et bilstereofirma i oslo, og kosta rundt en tusenlapp. Så det funker nå, men ulempen er at tenninga må stå PÅ for at spilleren skal virke. Altså ikke første hakket, men helt på slik at alle lamper lyser i dashbordet. I tillegg slår den seg av med en gang jeg stopper bilen, og ikke når nøkkelen tas ut, slik det er med originalspiller i disse.

 

Sånn er det når firmaet prøver å spare noen skarve kroner :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår