Gå til innhold

Nok en tråd om motorbytte

Ranger emnet


Fukaniso

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg er den heldige eier av en 1994 Omega B 2.0 16V og har (muligens) hatt et aldri så lite havari grunnet koking, radiatorspreng og etterfylling med kun vann i altfor mange minus midt på natta..

Det jeg driver og funderer på da, etter å ha lett igjennom nbfbildeler.no, lagabasen.se og dataophug.dk etter en ny X20XEV til en helt grei pris, er følgende:

Er det veldig mye stress å putte inn en X20XEV fra Vectra B/Calibra istedet for fra Omega?

 

Tenkte mest på motorfester og sånne praktiske ting siden Vectra og Calibra er snudd litt feil vei :)

 

Tilgangen til Vectra-motorer er en smule større enn Omega, og det hadde vært greit å fått godbilen på veien snart uten å måtte vente på at noen skulle finne ut at dem skal sende Omegaen sin på høggern før den krysser 200K-grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectra motorene når det gjelder x20xev er litt køddine få i. Da de mangler 2 av skrue hølene som trengs for å montere rwd motorfester.. :/

Skal mulig selge en komplett omega b med x20xev som har gått ca 205 000km.

Starter ikke da bensina ikke kommer fram, sikkert ett tett rør en plass.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner...

Har hørt med mekanikeren min nå, og det er mulig jeg slipper billig unna med reparasjon. Han regnet med at det enten har gått en frostplugg eller noe sånt, eller så har toppakninga gått. Begge er forholdsvis billige å fikse med de rette kjentfolka :)

 

Men sender deg en PM uansett jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår