audimaan Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Heisann, jeg har en Audi A6 2.5tdi rekke femmer motor, og den har begynt og lage en ulyd ifra motoren, jeg har byttet olje og oljefilter, men det hjalp ikke. Hørte ifra en kollega at det kansje kunne være turboen, denne motoren har gått 285000km, og at turbinen i turboen begynte og bli slakk så den lager tikke lyder.. Hva tror dere??? takker for alle svar! Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Har du en rekkefemmer er dette garantert feil forum. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Har du rekke 5'er eller V6? Topic sier v6, mens i teksten skriver du R5.. :s Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El raza Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Har du "kv" pumpe på motoren? (ekstra vacuum-pumpe til bremse) I så fall,kan du fjerne støtstanga mellom motor/"kv"pumpe å se om det blir likar.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Har du en rekkefemmer er dette garantert feil forum. hva mener du med feil forum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Har du rekke 5'er eller V6? Topic sier v6, mens i teksten skriver du R5.. :s Det er en rekke 5. Alle sylinderne ligger på rekke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Har du "kv" pumpe på motoren? (ekstra vacuum-pumpe til bremse)I så fall,kan du fjerne støtstanga mellom motor/"kv"pumpe å se om det blir likar.. :) ja den som ligger og går imot kammen? men gjør ikke den noe med bremsene? funker dem da? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 hva mener du med feil forum? Du postet denne tråden i underforumet for A6/S6/RS6/A8/S8 for 1996-. Jeg har flyttet tråden til 100, A6, ur-S4 & S6 (1991-1996), ettersom disse tidlige A6ene kun har hatt femmer TDI (som du skriver du har). Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Er det ikke 2,5 tdi som spiser kamakslinger? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Du postet denne tråden i underforumet for A6/S6/RS6/A8/S8 for 1996-.Jeg har flyttet tråden til 100, A6, ur-S4 & S6 (1991-1996), ettersom disse tidlige A6ene kun har hatt femmer TDI (som du skriver du har). kk sorry, takk skal du ha! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Er det ikke 2,5 tdi som spiser kamakslinger? trodde det var 2.5tdi V6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Har du i det hele tatt lest tråden Liland? Det er de første 2,5 TDI V6 motorene som var kjent for å spise kamakslinger til middag. De gamle rekkefemmerne er de beste motorene som noensinne er satt i serieproduksjon! Men back to topic, det er ikke ventiltikking du har da? Hydrauliske løftere på disse, og de har en begrenset levetid. 250-300 tusen, så pleier de vel i grunn å ha gjort nytta si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Har du i det hele tatt lest tråden Liland? Det er de første 2,5 TDI V6 motorene som var kjent for å spise kamakslinger til middag. De gamle rekkefemmerne er de beste motorene som noensinne er satt i serieproduksjon! Men back to topic, det er ikke ventiltikking du har da? Hydrauliske løftere på disse, og de har en begrenset levetid. 250-300 tusen, så pleier de vel i grunn å ha gjort nytta si. Okei, denne bilen har gått 287000km. Men ja det høres ut som ventiltikking, og mest på de 2nest innerste ventilene.. Har også prøvd og bare bytte olje og olje filter. men det gjorde ikke susen.. Tenkte og teste om det var nok oljetrykk på motoren, for kansje det er mye dritt som sperrer for sila?? hva tror dere? Hvor mye koster det og få gjort slikt? eller er det lett og gjøre selv? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 Hva slags olje skiftet du til da? Disse motorene er litt sære på olje, spesielt når løfterne begynner å bli slitne. Hold deg iallfall langt unna Shell Helix! Går vel an å kjøpe en universal oljetrykksmåler å sette på inntil videre. Men hvis du er interessert i å beholde en knakende god motor, så kan du vel like greit koste på deg å plukke ned bunnpanna og se hvordan det ser ut oppi der. Skifte av løftere er ikke verdens verste jobb det heller. Problemet er bare at løfterne ikke akkurat er gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Hva slags olje skiftet du til da? Disse motorene er litt sære på olje, spesielt når løfterne begynner å bli slitne. Hold deg iallfall langt unna Shell Helix! Går vel an å kjøpe en universal oljetrykksmåler å sette på inntil videre. Men hvis du er interessert i å beholde en knakende god motor, så kan du vel like greit koste på deg å plukke ned bunnpanna og se hvordan det ser ut oppi der. Skifte av løftere er ikke verdens verste jobb det heller. Problemet er bare at løfterne ikke akkurat er gratis. Var under bilen og så, fordi jeg tenkte jeg skulle ha ut bunnpanna, for å rense silen, men da må jeg jo vekk med hele forstillingen? eller er det meg som så feil? Hvor mye tror du at det koster for 5 ventilløftere? eller får man ett slags sett?? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.