Gå til innhold

Ombygging fra OHC til DOHC


CaS_bmw

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å bygger om en gammal 1989 modell med ohc motor til dohc.

Sliter med elktriske nettet.

Må bygge om, har tatt ledningsnettet fra delebilen.

Har også kjøpt meg haynes boka. Men disse koblingskjemaene stemmer ikke 100% med farge kombinasjoner og innganger på "hjernen".

Noen som veit om noen andre koblingsskjemaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke merke til akkurat det der, har selv brukt Hayns med godt hell til å bygge om ledningsnett til å passe fra Scorpio og over i Granada, og der stemte det bra, og alt fra 2.0L til 2.9 12V står der.

 

Men har dessverre ikke rota med DOHC noe særlig.

Du får reise på Ford å be om koblingsskjemaer da, der har de til alle modellene, treffer du en ok person så kopierer han dette ut for deg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF?? Er det virkelig noen som bygger om fra ohc til dohc?? Vet det er mange som gjør det motsatta fordi ohc motoren er en mye bedre motor, men tror ikke jeg har hørt om noen som faktisk vil ha dohc, når de har ohc fra før....

 

Gi meg gjerne en god grunn til hvorfor du vil ha møkkamotoren inn i bilen din... du har jo allerede problemer med den, og du kommer garantert til å få flere problemer, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, jeg hadde en gang en 1986 Ford Sierra 2.0 L, Grå metallic, med RS-skjørt, den store RS-vinylspoilerne bak og ellers orginal, med den forhatte Weberen, 4-trinnskasse.

 

Bilen fungerte som en drøm, forruten at choken ikke gikk av, så justerte den manuelt av og fant senere ut at det var en ledning som hadde detti av på dynamoen, og jeg tok ei girkasse som følge av bunngassgiring med vold og uten clutch, da ville kassa kun i 5 og 6 gir hehe.

Til og med tomgangen var perfekt på den motoren, bilen kunne jeg gå ved sisen av på 2. gir oppover relativt bratte bakker.

I tillegg til dette ble den skamkjørt så og si konstant, gira den på turtallsperra, 60 km på 1. gir, 90 på 2. gir, 155 på 3.gir, og 4 giret nådde jeg 205 på nåla med(i nedoverbakke.

 

Men når jeg kjørte den forholdsvis fint, så gikk den lett på 0,7 l/mil på langkjøring.

 

Det jeg vil fram til, er at en frisk pinto med forgasser, går vel så billig som en DOHC, og Pintoen liker juling, det gjør ikke DOHCen.

Hvor mye bruker en 2.0 DOHC på langkjøring?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

gamle sierraen min med dohc brukte ca 07,/0,8 på langkjøring. Med herjing da gikk bensinen rimelig fort :P skal jeg være ærlig så skjønner jeg ikke at folk gidder og bytte fra ohc til dohc. Men men.

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår