Gå til innhold

5-kant unbraco??

Ranger emnet


libach

Anbefalte innlegg

Kan erlig talt ikke si at jeg har brukt dette noen gang tror jeg, så mulig det er noe Citroën verktøy?

Det du tenker på Mustang95 er sikkert torx, som er 6 kanta :P

 

Jeg vet ikke hva det heter, men jeg har dette verktøyet ihvertfall, but who cares.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få tak i 5-kant umbraco? (Heter kanskje ikke umbraco når det er 5 kant?)

Skulle ta av skiholderne på bilen og der har Citroën tydeligvis valgt 5-kant istedet for vanlig 6-kant.

 

Dette må være spesiellt for din bil da det ikke er noe standardverktøy som er femkantet.

Unbraco er ett varemerke for en skruetype btw.

Insex er den internasjonale betegnelsen.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hex og unbrako er det samme, begge har 6 kanter. men kan være Torx plus/ Torx TX. beste er hvis du tar bilde av skruen. er litt kjipt å få tak i 5 kant torx, men kanskje denne passer:

 

http://cgi.ebay.com/5-point-torx-star-security-bit-set-10pc-BMW-Audi-VW_W0QQitemZ160382078038QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2557844c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal følge med et lite verktøy til det der... om ikke vil jeg tro at citroen skaffer deg det. tror ikke det finnes som løse bits, de slet iallefall med å få tak i det til meg

 

jeg ville når du får verktøyet sjekka GODT at takstativet sitter, også sideveis.... de originale takstativene på bla berlingo kan ha en tendens til å løsne, har vært borte i det med to stativer, på to forskjellige biler... da stativer med den femkantnøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår