Gå til innhold

Registrere ein kondømd bil?

Ranger emnet


nissanpower

Anbefalte innlegg

Hvordan er de å få registrert en bil som et forsikringsselskap har kondemnert pga karosseri skader?

 

Ramma skal vere bein og fin,

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen var din når det skjedde, og det var motpartens skyld, kan du kjøpe den tilbake fra forsikringsselskapet. Er det din egen skyld går ikke dette har jeg hørt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen var din når det skjedde, og det var motpartens skyld, kan du kjøpe den tilbake fra forsikringsselskapet. Er det din egen skyld går ikke dette har jeg hørt.

 

Bilen ble kjøpt tilbake ja, så er ikke noe problem med de,

 

men hva skal til får å få ut igjenn skilt?

 

bilen er eu ok og skaden er ikke store problemet og fikse

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til forsikringsselskapet og hør. Jeg har gjort noe lignende for noen år siden, men da ble aldri bilen avskiltet, så jeg kunne kjøre med en gang.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til forsikringsselskapet og hør. Jeg har gjort noe lignende for noen år siden, men da ble aldri bilen avskiltet, så jeg kunne kjøre med en gang.

 

vet ikke hva forsikrings selskap som kondemnerte bilen da men kan nok finne de ut,

 

noen annent eg kan kontakte for info?

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke bare godkjente opprettere/verksteder som får godkjent biler som har vært kondemnerte ?

 

Ikke hvis det er din egen bil, motparten sin skyld, og skadene ikke er svært alvorlige. Gamle biler blir ofte kondemnert pga bilens verdi kontra skadens kostnad, og ikke fordi bilen er "vrak".

 

Kapisj?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye synsere her. Det varierer litt. Noen ganger sendes kondemneringsmelding til SVV, og det legges da inn en sperre slik at bilen ikke kan registeres uten først og fremstilles for kontroll. Men det jeg fikk beskjed om sist var at hvis bilen er innen fristen for "EU" kontroll, dvs fire mnd før kontrollfrist, vil kontrollen overprøve registeringssperren.

Andre ggr er det ikke noen sperre, og da er det bare å hente skiltene. Tror faktisk du får rede på det ved å sende regnr til 2282(?,sjekk vegvesen.no), ellers vil en telefon til kjøretøyavdelingen ved SVV gi deg svar.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er eu ok et år til,

vegvesenet har ikke motat noen ting, har ringt teknisk og di har sjekka opp og di fant ingenting, skiltene er ikke innlevert, men ingen vet hvor dem er? kan forsikringsselskapet ha dem eller noe?

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår