Gå til innhold

Er det mulig for meg å få solgt denne bilen?

Ranger emnet


lillemor

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på forumet, men trenger litt hjelp til hva jeg skal gjøre med bilen min.. Har ikke peiling på bil, og det bærer kanskje bilen min preg av også.

 

Har en Opel Corsa swing, 1995, 1,4l. Den har gått ca. 124 000 km, hatt en eier tidligere. Aldri vært bulket/kræsjet. Dette var det positive ;)

 

Har vært mye styr og reparasjoner med den, siste store var å fikse toppakning (tror jeg), som gjør at ikke bilen blir overopphetet. 13000 kr kosta det :(

Etter at toppdekselpakninga gikk føyken for noen uker siden, og det spruta olje ut i hele mottorrommet, er den skiftet. Men nå lyser airbaglampa, samtidig som batteriet har blitt slitent. Den har alltid startet på første forsøk, men de siste ukene har den startet, og så stoppet når jeg har begynt å kjøre. Dette er ting jeg ikke orker (eller har råd til) å fikse nå, og vil bare bli kvitt hele bilen.

I tillegg har den litt steinsprutskader på pansere, og to "små" hakk/riper på taket etter at en takstige fra huset ramla ned på bilen. Stakkars bil...

Dessuten er dekka ganske slitte tror jeg.

 

Men altså, kan jeg få noe for denne? Eller skal jeg bare vrake den? Den har jo ikke gått så langt, og tror bare batteriet må byttes, og det må feilsøkes etter feil på airbagen. Ser at lignende biler som har gått mye lengre selges for 15-25 000 kr, så da burde jeg vel egentlig få minst 10 000 kr for den?

 

Er folk villige til å kjøpe en bil med noen feil som de må rette opp selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilen for salg på finn/autodb med en pris på 10.000.. Da kan folk prute endel.. Regner ikke med at du får noe stort mer en 5-7000kr for den. Er jo ikke akkurat attraktive biler, og bilene taper seg MYE i verdi så snart det dukker opp litt småfeil..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, airbag lampen er bare en tulle feil, bare en liten sensor for en hudrings som trengs å skifte, batteri er batteri, de varer ikke evig, bare til å kjøpe et nytt et på for.eks biltema, bilen din har gått såpas lite, ta å vask og støvsug den godt invendig, knips noen brae bilder og sleng den te salg for 25 000, begynn på det men vil no tro at du får mellom 20-25tusen, det er det de bilene har lagt på en stund, ikke ta så lav begynner pris, begynn heller på maks prisen, så senker du den heller bare ned etterhvert om ingen ringer ;) det er da i hvertfall min mening =)

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Så det er ikke sikkert det er noe feil med airbagen?

Jeg hadde den til verksted hvor de feilsøkte litt, og så fjernet de det lyset (feilkoden). Men den begynte å lyse igjen noen timer etter. Er derfor jeg tenker at det kanskje er noe feil som må fikses...

Hvor mye koster et batteri? Er det "enkelt" å skifte selv? (har en kamerat som kan litt bil, så hvis det er en kjapp ting å fikse gjør sikkert han det)

 

Hadde vært veldig deilig å få solgt den for mer enn 10 000 kr, med tanke på alle pengene jeg har brukt på diverse verksted.. Bytta masse greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

batteriet er ikke noe problem å skifte, om du ikke kan så mye om bil,så kjøp deg et batteri og kjør til et verksted, dem gjør det gratis for deg så lenge du har batteriet, på biltema koster dem vel ca 500kr, på bensin stasjoner koster det alt fra 700kr til 1000kr, sensoren på airbaggen er jeg ikke sikker på hvor ligger, men om du bytter den, så vil lyset forsvinne, om ikke så hadde verkstedet funnet en feil når dem koblet dataen til bilen, hør med verksteder hvor mye dem skal ha for å skifte den, men det er ikke noe serlig minus på at airbaggen ikke funker, du taper ikke noe på det, bare en "fjas" feil, håper dette kunne hjelpe deg ;)

*07 Skoda Octavia RS

*99 Audi A4 B5 1.8T (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, kan være en mulighet men har aldri hørt om noe slikt før, har en kamerat av meg som hadde tilsvarende problem me airbag lyset, + ødlagt batteri, vi kjøpte nytt bateri, men lyste fremdeles, er trosalt gamle biler dette, og div sensorer begynner å bli gåen....

 

Om airbaglyset er begynt å lyse må en koble til diagnoseutstyr for å slette feilkodene som ligger inne.

Det hjelper ikke å bare fjerne årsaken til feilen.

Når en kobler til diagnoseutstyret vil en se hva som er/var feil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår