Kjell190 Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Heisann, som overskriften sier, så ble jeg stoppet fordi bilen min er ganske lav foran. Jeg kjøpte denne bilen 2.des 2009, og ble stoppet Fredag 5.feb i teknisk kontroll. Da fikk jeg en lapp på at jeg måtte opp og vise bilen min på Statens Vegvesen. Han fra statens vegvesen mente bilen min var senket foran, men stod ikke noe i vognkortet. Spørsmålet mitt er da, jeg har ikke gjort noe med bilen, jeg kjøpte den av en Forhandler, den var slik da, og de hadde godkjent den selv. Så hva gjør jeg? jeg vet jeg må på kontroll men om det må skiftes, hvem må da stå for det? Og hva skjer om bilen er ulovlig senket? Mvh Kjell Ove Andreassen Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Spør forhandleren hva du skal gjøre. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Det er jo snakk om en w124, ofte så er de lave foran, spesielt når det er facelift-utgaven, men hør med forhandleren ja Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 ja okei, nei for bilen er usedvanelig høy bak, og griselav foran! så får se hva som skjer på biltilsynet i morgo ;) men takk for svar! Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Er det nivåregulering på bilen? Hvis den er defekt kan bilen bli skyhøy bak. Knekte fjærer er også vanlig. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 hmm, tror ikke det er nivåregulering i den, siden da hadde jeg nok visst om det!, er vel ikke knekt heller,for da hadde jeg vel merket det på farts dumper osv. btw, hva er EC knappen i midtkonsollen? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Om det er sedan er det mest sannsynlig ikke nivåregulering. Knekte fjærer er nok veldig vanlig, og merker du noe på bilen annet enn høyda er jeg overrasket. Kom deg under bilen, kikk på framfjærene, farge, og antall vindinger, det skal vel være 13,2 vindinger på orginalfjærerene. Ville vurdert å hørt med forhandleren på forhånd, vet de om noe de ikke har nevnt, kanskje de ordner opp før visninga. Har ikke merka noe til at facelifter er lave i fronten orginalt, heller motsatt... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Skal på visning i morgen. men om demperene er knekte, noe som jeg overhodet ikke har forårsaket, er dette da forhandleren sitt problem da? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Hvor lenge siden er det du har kjøpt bilen? Sannsynligvis ditt problem. EC er til å skru av klimaanlegget. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Bruker man å sjekke antall rundinger på fjæra under EU-kontrollen ift. det som skal være orginalt, eller er det slikt man bare sjekker om man syns bilen ser lav ut? Ikke for å stjele tråd eller noe, men dette er jo relevant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Om bilen ser normal ut så kikker man vel bare etter knekte fjærer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 kjøpte den i desember 09, og vært veldig forsiktig egentlig.. Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Da burde du ha noe å si, har du vært på visning? Hvordan gikk det? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Februar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Visninga gikk greit, var visst bare det at en av fjørene foran var større enn den andre, er det noe farlig? Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Bilen ble godkjent, med forskjellige fjærer foran? Det er ikke farlig i utgangspunktet, men det gir jo ikke akkurat bra "handling". Ville tatt dette opp med forhandleren du kjøpte bilen av. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg