Gå til innhold

Det dugger som tett tåke innvendig. Hjelp!

Ranger emnet


aarryk

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel vannet må jo komme fra et sted .Og bakrutene har en tendens til å løsne på disse bilene ,derfor så kan det lekke vann i pakningen mellom vinduet og karrosseriet .Forresten har du prøvd å kjøre uten at varmeapparatet er slått på ?

 

Hmm..når du sier det, så ser jeg faktisk at noen pakninger ligger med litt avstand... (?) og så ser jeg på gummilistene innvendig rundt dørene, og de er dekket med is/snø. Kanskje det er tilfelle.. Hva må man gjøre da? Noen tips?

Når jeg kjører uten varmeapparatet kommer det sakte over alt, inkl. frontruta. Men det er vel normalt om vinteren. Men så fort jeg skrur på apparatet går det vekk akkurat der det blåser, mens det fyller seg tykke lag bakover i bilen...

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg sjekket i hjulbrønnene, og de er tørre.. Har vasket bilen grundig med høytrykk, og det ser ikke ut som noe lekkasje.. Har tørket opp framme i golvet, og støvsuget nede i vannkassa... Enda dugger det like mye :wonder:

 

Men når jeg kjører, kommer duggen.. Når jeg stopper og lar den stå på tomgang, så dugger den ikke så mye. Begynner jeg å kjøre i høy hastighet igjen, så tetter det seg raskt. Dette skjer med samme innstillinger på klimaanlegget (DEF). Noen som skjønner hva som skjer?

Og når jeg trykker på AUTO (AC) så tetter t.o.m frontruta seg! Er det lekkasje da?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, tror det er noe med det...

 

Hvordan er det med gasstrykk i AC'en...? Nå som det begynner å bli varmegrader ute, så blåser det friskt og kaldt så lenge jeg har på "LO". Men så fort jeg tar ett hakk opp, altså på 18, så blåser den så varmt at man skulle tro det sto på 30...!? Hvorfor er det ikke noe mellomting? I hele vinter har den blåst veeldig varmt, t.o.m på "LO". Det virker som det blir for fuktig luft av den intense varmen..fordi når jeg får det til å blåse kaldt/friskt, så dugger det INGENTING!! H m m m . . . Noen som skjønner noe?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir kvitt doggen når du setter klimaen til LO, altså med krana inn til varmeregisteret STENGT. Og når du setter den opp igjen, slik at krana åpner, så dugger det igjen. Og fortsatt lurer du altså på hvorfor det dugger? (Spør du meg har du i grunn svart på ditt eget spørsmål!)

Kan i tilleg være greit å sjekke utluftinger i kupeen og baggasjerommet.

Har du det gamle klimaanlegget med bare ett display med røde siffer i midten?

De siste utgavene av disse har en knapp for å resirklure lufta i kupeen. Sørg iallfall for at den står AV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir kvitt doggen når du setter klimaen til LO, altså med krana inn til varmeregisteret STENGT. Og når du setter den opp igjen, slik at krana åpner, så dugger det igjen. Og fortsatt lurer du altså på hvorfor det dugger? (Spør du meg har du i grunn svart på ditt eget spørsmål!)

Kan i tilleg være greit å sjekke utluftinger i kupeen og baggasjerommet.

Har du det gamle klimaanlegget med bare ett display med røde siffer i midten?

De siste utgavene av disse har en knapp for å resirklure lufta i kupeen. Sørg iallfall for at den står AV!

 

Det er visst ikke alltid at det er duggfritt når jeg har på LO heller..det varierer mye. Men jeg vet ikke om jeg bare skal skifte registeret eller hele apparatet... Ser ingen lekkasje.. Prøvde å ha på ett par skjeier med kanel, og kjørte anlegget på fullt og innom alle muligheter..skal se om det hjelper. Har ikke hjulpet enda. Kan lekkasjen være for stor?!

 

Det er det klimaanlegget som er på C3 (88-90 mod) med røde siffer i midten. Ingen knapp for resirkulering.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor det blåser (badstue)varmt enda jeg har anlegget på "LO"?? Det er bare fra temperaturer fra 0 og oppover at "LO" blåser friskt. Mens 18 blir som 30! Jo høyere jeg justerer, jo varmere blåser det... Det kommer så varm luft at det begynner å svi i ansiktet.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg funnet et problem som kan ha noe å si med duggingen...

 

DSC02257.jpg

Trekkfjæra mellom resirkuleringslukene innenfor hanskerommet/fordamperen var knekt.

 

Her vises bildet fra ETKA:

 

trekkfjr_AC-1.jpg

Vil dette si at jeg alltid har kjørt på resirkulasjon??

 

Takker for hjelp!

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den fjæra ryker er vel helt typisk. Min ligger å slenger inni der. Jeg bruker bare stikke hånda innunder dekslet å presse den luken igjen. Men om man slår på og av eller bytter mellom funksjoner hele tiden blir det mye styr.

Du sier fjæra var knekt. Hvor får man ny? (trodde egentlig bare den hadde hoppet av, men på ditt bilde ser man jo at den er knekt)

Noen som kan si hva som må vekk for å få den på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår