Gå til innhold

vento og rust...

Ranger emnet


thor_no

er vento'r en rustbørse?  

2 stemmer

  1. 1. er vento'r en rustbørse?

    • Ja, styr unna og kjøp noe annet
      0
    • Nei, du har hatt uflaks med de bilene du har sett på
      2


Anbefalte innlegg

har lurt litt på å skaffe meg en vento som arvtager til min gode gamle jetta. har sett på 2 og tittet litt på en 3dje som jeg har sett på en parkeringsplass. felles for disse 3 bilene er at de er egentlig fryktlig rustne. er rust et problem på vento eller har jeg bare hatt uflaks? disse 3 bilene har faktisk hatt mere rust enn min 84 modell jetta som jeg vurderer å bytte ut nettopp på grunn av rust.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt litt på å skaffe meg en vento som arvtager til min gode gamle jetta. har sett på 2 og tittet litt på en 3dje som jeg har sett på en parkeringsplass. felles for disse 3 bilene er at de er egentlig fryktlig rustne. er rust et problem på vento eller har jeg bare hatt uflaks? disse 3 bilene har faktisk hatt mere rust enn min 84 modell jetta som jeg vurderer å bytte ut nettopp på grunn av rust.

 

Mk2 fra 1985 ble levert med bedre rustbeskyttelse enn tidligere.

Er samme teknikk på Mk3, men dessverre lider de første utgavene av dårlig lakk, førstegenerasjons miljølakk.

 

Generelt vil jeg påstå at Mk3 ikke ruster mer enn andre biler fra samme periode, det hele avhenger av vedlikehold.

Som kjent, rene biler ruster ikke.

 

- Vær obs på tynn lakk i dørbladene, spesielt i forkant av bakdørene.

- Klarlakk på tak og panser kan flasse

Mange har ødelagt kanalene ved feilbruk av jekk = Rust

 

Finn deg en Vento som ikke har kjørt 15år på saltede veier så skal ikke rust være noe problem..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok miljølakken som er synderen da. jetta'n min blir vasket maks 2 ganger i året og jeg kan ikke huske sist den fikk voks. den fikk riktignok et strøk lakk for 6-7 år siden da den orginale lakken var mer som et støvlag og regne. tok 3 ganger over med eksentersliper før den var nede på grunninga! er nok ikke så dumt å vaske litt oftere nei.takk for tipset uansett... blir nok noe nyere tenker jeg.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår